5 تکنیک ماساژ برای رفع نیازهای جسمی

با این 5 تکنیک ماساژ، نیازهای جسمی خود را برآورده و از خودتان مراقبت کنید. امروز احساس بهتری داشته ‏باشید و بهتر از زندگی لذت ببرید! ‏

تکنیک های ماساژ در حالت های مختل بر روی زن بدون لباس نشان داده شده است

امروزه بسیاری از تکنیک‌های ماساژ برای رفع تمام نیازهای جسمی در دسترس می‌باشد.

آروماتراپی

برای مثال، آروماتراپی و استفاده از روغن‌های به دست آمده از عصاره گیاهان یا درختان، هنگامی که با یکی از تکنیک‌های ماساژ درمانی ترکیب شود، می‌تواند برخی از انواع مشکلات پوستی، مشکلات تنفسی مانند سرفه، سینوزیت، و سرماخوردگی‌ها؛ دردهای عضلانی مانند آرتروز، رماتیسم و سردرد؛ و وضعیت هایی که تحت تاثیر استرس ایجاد می‌شوند مانند بی‌خوابی، اضطراب و افسردگی را از بین ببرد. طبق اظهارات یکی از درمانگرها، روغن‌های اساسی معمولاً از طریق ماساژ درمانی، دوش، کمپرس یا استنشاق مورد استفاده قرار می‌گیرند و هنگامی که در ماساژ یا دوش استفاده شوند از طریق پوست وارد جریان خون می‌گردند.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از تکنیک‌های ماساژ درمانی پرطرفدار به شمار می‌رود. این تکنیک بر اساس ضربات ماساژ اصولی انجام می‌گیرد. این ماساژ به منظور رفع تنش و فشار عضلات به منظور دستیابی به آسایش کامل طراحی شده است.

ماساژ بارداری

یکی دیگر از انواع ماساژ درمانی مخصوص زنان باردار طراحی شده است. سالن‌های ماساژ معروف اکنون در زمینه ماساژ بارداری پیشرفت بسیاری کرده است و تاثیرات مثبت آن ثابت شده است. ماساژ بارداری، تکنیکی است که بطور ویژه به منظور تسکین علائم شایع بارداری مانند کمردرد، گرفتگی پاها، تهوع، اضطراب و حتی اختلالات خلقی طراحی شده است. این تکنیک مستلزم استفاده از میز مخصوص متناسب با شکم در حال رشد مادر است تا بتواند به راحتی در حالیکه صورتش رو به پایین قرار دارد روی آن دراز بکشد.

برخی از زنان باردار ممکن است از دراز کشیدن روی شکم احساس ناراحتی کنند. در این صورت درمانگر به آنها توصیه می‌کند در حالیکه به پهلو دراز کشیده‌اند ماساژ را انجام دهد. درمانگر باید ابتدا در یک طرف بدن و سپس طرف دیگر ماساژ را انجام دهد و از ماساژ نقاط حساس بر روی دست و پاها خودداری نماید. به گفته برخی ماساژ این نواحی موجب درد زایمان می‌گردد. درمانگر قبل از انجام ماساژ بارداری باید تحت آموزش‌های بیشتری قرار گیرد.

ماساژ دیپ تیشو

یکی از مزیت‌های اصلی ماساژ عمیق بافت یا ماساژ دیپ تیشو سهولت حرکات بدن و افزایش جریان انرژی است. تسکین درد، آزادی حرکات مفاصل، و بهبود تعادل روحی نیز از دیگر اثرات این نوع ماساژ می‌باشند. این نوع ماساژ برای افراد مبتلا به دردهای مزمن و دائمی و نیز برخی از مشکلات مربوط به وضعیت بدن بهترین گزینه می‌باشد. در حالیکه برخی از افراد ماساژ عمیق بافت را به دلیل ضربات سنگین، طولانی و آهسته، نامناسب و دردناک می‌دانند؛ در عین حال این مسئله تاثیر طبیعی این نوع درمان است. سختی و درد خفیف پس از ماساژ عمیق بافت باید یک الی دو روز پس از درمان برطرف شود. علاوه بر این، افرادی که فیزیوتراپی انجام می‌دهند نیز می‌توانند از مزایای این نوع درمان بهره مند شوند.

ماساژ ورزشی

پزشکان ورزشی سال‌ها است تحقیقاتی بر روی مزیت‌های احتمالی ماساژ درمانی برای ورزشکاران یا افرادی که فعالیت جسمانی دارند انجام می‌دهند. ماساژ ورزشی از ضربات سریع و فشار متوسط تا سنگین استفاده می‌کند. معمولاً 10 الی 15 دقیقه قبل از بازی انجام می‌شود تا بتواند باعث کشش و گرم شدن عضلات برای تحرک و انعطاف پذیری بیشتر گردد. فیزیوتراپیست‌ها و ماساژ درمانگرها برای ارائه این نوع ماساژ صلاحیت دارند. همچنین ماساژ ورزشی موجب کاهش بروز آسیب در میان ورزشکاران می‌گردد.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید