تکنیک‌های متنوع ماساژ برای یک ماساژ درمانی مؤثر

بسياری از افراد نمی‌دانند که چند نوع ماساژ وجود دارد (خيلی زياد)، اما قبل از استرس درباره اينکه بهتر است چه نوع ماساژی دريافت کنيد، به خاطر داشته باشيد که يک متخصص ماساژ درمانی باتجربه به‌طورمعمول به چندين تکنيک مسلط است. يک ماساژ دهنده خوب با دقت به حرف‌های شما گوش فرا می‌دهد و از چندين روش برای رفع مشکلات شما استفاده خواهد کرد.

با اين همه، مواقعی وجود دارد که می‌خواهید بهترين ماساژ دهنده را برای يک مسئله خاص پيدا کنيد، يا اصلا شايد شما از فرد ماجراجوئی بوده و می‌خواهید انواع مختلف ماساژ را تجربه کنيد. ماساژستان يافتن متخصصين ماساژ را به تفکيک هر يک از تکنیک‌های ماساژ آسان می‌کند، بنابراين اين راهنمای تکنیک های ماساژ می‌تواند به‌عنوان يک مرجع آسان شما را در اين راه ياری کند.

هنگامی‌که می‌خواهید بهترين تکنیک ماساژ را برای خودتان انتخاب کنيد، ماساژ را به دو تکنیک کلی تر در تفکیک کنید، آرامش‌بخش (ریلکسی) و شفابخش (درمانی).

آرامش‌بخشی در مقابل شفابخشی

ماساژ برای افزايش آرامش يا کاهش استرس

اگر احساس تنش یا استرس می کنید، ماساژ می‌تواند راهی عالی برای بازگشت به حالتی شادتر و آرام‌تر باشد. فوايد ماساژ بی‌شمار است، ازجمله کاهش فشارخون، افزايش گردش خون در مناطق تنگ و به طور کلی ايجاد احساس تندرستی.

متداول‌ترین روش ماساژ در اين گروه ماساژ سوئدی است که از وقفه‌های کششی طولانی، همراه با ورز دادن عضلات و چند روش ديگر استفاده می‌کند. يکی ديگر از محبوب‌ترین ماساژها در اين گروه ماساژ سنگ‌داغ است. گرفتن ماساژ آرامش‌بخش Relaxation Massage يکی از معدود چيزهايی در زندگی است که هم احساس خوبی دارد و هم برای شما مفيد است.

ماساژ شفابخش (درمانی) براي تسکين درد، درمان جراحات و شرايط پزشکی خاص

هنگامی‌که آسيبی حاد يا مزمن دیده‌اید، درد را تجربه می‌کنید يا به دنبال بهبود بيماری خاصی هستيد، مایل خواهید بود تا آگاهی بهتری از مؤثرترین تکنیک های ماساژ درمانی داشته باشيد.

مشکلات دردناکی که معمولاً با ماساژ درمان می‌شوند شامل درد سياتيک، کمردرد و گردن درد و کشیدگی‌ عضلات هستند. درمان اثربخش اين نوع بیماری‌ها نياز به درک بسيار خوبي از آناتومی عضلات و انجام دقیق تر تکنیک‌های ماساژ دارد.

ازجمله محبوب‌ترین اين تکنیک ها، ماساژ عصبی عضلانی Neuromuscular Massage است. ماساژ دهنده‌های آموزش‌دیده ياد می‌گیرند که چگونه سيستم عصبی و عضلانی با یکدیگر کار می‌کنند، درنتیجه می‌توانند تعدادی از بیماری‌های دردناک را با روش‌های بسيار هدفمند و خاص ماساژ به‌طور مؤثری درمان کنند.