ماساژ بوون تراپی چیست و چگونه انجام میشود؟

معرفی ماساژ بوون تراپی یا تکنیک بوون، یک درمان جامع که روی فاسیا و عضلات بدن کار می کند تا تعادل سیستم عصبی را برای بهبود سلامت و تندرستی ایجاد کند.

دختر جوان بصورت لباس پوشیده بر روی تخت ماساژ دراز کشیده است و ماساژتراپیست به او ماساژ بوون تراپی میدهد

ماساژ بوون تراپی چیست؟

تکنیک بوون یا بوون تراپی به انگلیسی Bowen therapy نوعی جایگزین از ماساژ بدنی است که پس از توماس آمبروز بوون استرالیایی تام بوون نام‌گذاری شده است. هیچ مدرک روشنی وجود ندارد که نشان دهد این روش یک مداخله پزشکی مفید است.  بوون هیچ آموزش رسمی پزشکی نداشت، و رویکرد خود را “هدایای خدا” توصیف کرد. وی از خود به‌عنوان پوکی استخوان نام برد و سعی کرد در سال 1981 به عضویت در استئوپات استرالیا بپیوندد، اما موفق به کسب عنوان نشد. او به‌عنوان یک پزشک بدون مجوز از دستی درمانی درگذشت. در سال 1973 خود بوون به توانایی خود در “میانگین 65 بیمار در روز” اشاره کرده بود، اما این تکنیک که امروزه به‌طور معمول انجام می‌شود، دستیابی به این حجم بعید است.

بوون تکنیک خود را مستند نکرد و در نتیجه عمل پس از مرگ وی، یک یا دیگر تفسیر متفاوت از کار خود را دنبال کرده است. چند سال پس از مرگ وی نگذشت که اصطلاح “تکنیک بوون” اختراع شد. این تکنیک طیف گسترده‌ای از نام‌های دیگر را شامل می‌شود: Smart Bowen ، Fantial Kinetics ، یکپارچه‌سازی Bowen Therapy ، تکنیک یکپارچه‌سازی عصبی NST این تکنیک توسط بعضی از شش مردی که وی را در محل کار مشاهده کرده‌اند، از جمله اسوالد رنتش، پوکی استخوان که تفسیر آن به شکل غالب، اما غیرقابل چالش تبدیل شده است، رواج یافته است. یادگیری این تکنیک به 120 ساعت آموزش، یا به اندازه کارگاه آخر هفته نیاز دارد.

آنچه در درجلسه ماساژ بوون تراپی انتظار داریم

ماساژ گیرنده‌ها به‌طور کلی کامل پوشیده هستند. هر جلسه معمولاً شامل حرکات نورد نرم در عضلات، تاندون‌ها و استخوان‌ها می‌شود. ویژگی‌های بارز درمانی حداقل ماهیت مداخله جسمی و مکث‌های موجود در درمان است. طرفداران ادعا می‌کنند که این مکث‌ها به بدن اجازه می‌دهند “تنظیم مجدد” شود.

در سال 2015، وزارت بهداشت دولت استرالیا نتایج بررسی روش‌های درمانی جایگزین را منتشر کرد که در پی تعیین اینکه آیا کدام یک از این موارد برای پوشش بیمه درمانی مناسب هستند یا خیر، منتشر شد.تکنیک بوون یکی از 17 درمانی بود که برای آن هیچ مدرک مشخصی از اثربخشی یافت نشد. Quackwatch شامل تکنیک یکپارچه‌سازی عصبی و ساختاری درمان بوون در لیست “درمان‌های مشکوک” است.

ماساژتراپیست دست بیمار را گرفته و در حال انجام ماساژ بوون تراپی بر روی او است.
ماساژ بوون تراپی

مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید