ماساژ درمانی یکی از 50 شغل برتر جهان

آیا علاقه‌مند به پیدا کردن شغلی هستید که آرامش‌بخش و در عین حال بازار کار خوبی داشته باشد؟ پس ماساژ درمانی ‏را به‌عنوان یکی از 50 شغل برتر دنیا بررسی کنید!‏

ماساژور خانم (ماسیس) در کنار تخت ماساژ ایستاده و با رضایت به بیرون پنجره نگاه میکند

چشم‌انداز شغل ماساژ

ماساژ درمانگرها ممکن است در استفاده از دست‌هایشان بسیار توانا باشند، اما بسیاری از آنان استعداد این کار را دارند. شاید شما برای خودتان کار می‌کنید، و موفقیت‌تان به میزان زیادی بستگی به این دارد که چه تعداد مراجع را جلب می‌کنید، بنابراین لازم است مهارت خود را به خوبی عرضه کنید و با مشتریان دائمی خود ارتباط برقرار کنید. بسیار از ماساژ درمانگرها در مناطق مختلف مانند سالن‌ها، بیمارستان‌ها، کشتی‌های تندرو، و مراکز ورزشی به صورت نیمه وقت به فعالیت مشغول هستند.

ماساژ درمانی به منظور درمان زخم‌ها، برطرف نمودن خستگی یا تسکین عضلاتی که فعالیت بیش از حد دارند، کاهش استرس و تقویت سلامت کلی بدن از لمس و مالش آنها بهره می‌جوید. درمان به روش‌های مختلفی از جمله ماساژ سوئدی، ماساژ عمیق بافت‌ها، بازتاب‌شناسی، ماساژهای ورزشی انجام می‌گیرد. اغلب درمانگرها در یک یا چند روش تخصص دارند. در بسیاری از کشورها اخذ مجوز فعالیت برای ماساژورها (ماساژ درمانگرها) ضروری است.

طبق پیش‌بینی بخش کار و امور اجتماعی، با رواج روز افزون ماساژ درمانی، انتظار می‌رود اشتغال در این حرفه رشد سریع‌تر از متوسط ـ 19 درصد بین سال‌های 2008 تا 2018 ـ داشته باشد. هرچند این حرفه نیز قطعاً از چشم بحران اقتصادی به دور نمانده است، حق امتیاز بیشتر چشمه‌های آب معدنی و کلینیک‌های ماساژ درمانی به سرعت ارائه می‌شود تا تقاضای روزافزون خدمات ماساژ درمانی برآورده شده، و درهای جدیدی به روی درمانگرها باز شود. ماساژ درمانگرها در حدود 122400 شغل را در سال 2008 به خود اختصاص دادند، و بیش از نیمی از مشاغل آزاد با این حرفه در ارتباط می‌باشد. بسیاری از افراد ماساژ درمانی را به عنوان شغل دوم خود انجام می‌دهند.

از میان افرادی که شغل آزاد دارند، بسیاری از آنها صاحب کار هستند یا به عنوان پیمانکاران مستقل مشغول کار هستند. سایر افراد نیز در مراکز خدماتی و بهداشتی خصوصی، مطب پزشکان و پزشک مفاصل، باشگاه‌های پرورش اندام و مراکز تفریحی، و هتل‌ها به دنبال اشتغال می‌باشند. استخدام در این حرفه بیشتر در مناطق کلان شهرها و نیز تفریحگاه‌ها و مناطق محلی متمرکز می‌باشد.

ماسیس یا همان خانم دارای شغل ماساژ در حال ماساژ دادن خانم دراز کشیده روی تخت ماساژ، مشتری بدون لباس است و با حوله پوشانیده شده است
ماساژتراپیست خانم

سرمایه برای شروع کسب و کار ماساژ

ماساژ درمانگرها درآمد خوبی دارند و تصور می‌کنند تنها به مجوز نیاز دارند نه مدرک تحصیلی. درآمد سالانه این حرفه در سال 2009 حدود 35.230 دلار بود و متوسط دستمزد در هر ساعت برابر 16.94 دلار بود. ماساژ درمانگرهایی که به صورت آزاد در محل کار خود مشغول به کار هستند از درآمد بیشتری برخوردار می‌باشند.

روند پیشرفت و پویایی در بیزینس ماساژ

فرصت پیشرفت در این زمینه محدود است. بسیاری از ماساژ درمانگرها به سختی تلاش می‌کنند تجربه بیشتری کسب نموده و مشتریان بیشتری جلب کنند. برخی از آنها مدیریت دفاتری را برعهده می‌گیرند یا در این زمینه به تدریس مشغول می‌شوند، در حالیکه سایرین به صورت آزاد به این شغل می‌پردازند.

میزان فعالیت ماساژورها

میزان فعالیت در این حرفه بالا است. ماساژ به فعالیت جسمی زیادی نیازمند است، به گونه‌ای که اگر از تکنیک‌های مناسب استفاده نکنید ممکن است آسیب ببینید. درمانگرها گاهی اوقات به مشکلات ناشی از حرکات مداوم مبتلا شده و به دلیل ایستادن به مدت طولانی دچار خستگی می‌شوند.

میزان استرس ماساژورها

میزان استرس کم، هرچند برخی از درمانگرها نگران جلب مشتریان کافی و کسب درآمد می‌باشند. محیط‌هایی که ماساژ درمانگرها در آن مشغول به کار هستند به گونه‌ای طراحی می‌شود که جهت آرامش مناسب باشد. در این محیط‌ها از نور کم، نور شمع و موسیقی آرام استفاده می‌شود.

ماسور یا همان مرد دارای شغل ماساژ در لباس سفید در کنار تخت ماساژ ایستاده است
ماساژتراپیست آقا

آموزش و آمادگی جهت شروه فعالیت بعنوان ماساژتراپیست

در بسیاری از ایالت‌ها ماساژ درمانگرها باید دوره‌های آموزشی رسمی را تکمیل نموده و به منظور اخذ مدرک آزمون دهند. اما معیارها و مقررات در این زمینه بسیار متغیر است. دوره‌هایی که در دانشگاه‌ها یا دانشکده‌ها برگزار می‌شود معمولاً نیازمند سپری کردن 500 ساعت مطالعه است.

برای اینکه مراجعه کننده احساس راحتی و آسایش نموده و آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنند، ماساژ درمانگرها از مهارت‌های ارتباطی قوی و رفتارهای دوستانه بهره مند می‌شوند.

پند و اندرزهای واقعی از افراد واقعی

به آموزشگاه ماساژ درمانی معتبری مراجعه کنید. در مورد آنچه نوع ماساژ درمانی که دوست دارید تخصص کسب کنید و محیط کاری که ترجیح می‌دهید در آنجا مشغول به کار شوید؛ برای مثال سالن، بیمارستان، مراکز ورزشی، بیندیشید. ماساژ درمانگری در نزدیکی خود پیدا کرده و سوالاتی در زمینه این شغل از وی بپرسید. در مورد چگونگی جلب مشتری و عرضه کار خود مطالبی بیاموزید. بدانید که ماساژ درمانی نوعی شغل است، و بنابراین باید آن شغل را ایجاد کنید.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید