ماساژ در محل: انواع و فوائد

ماساژ در محل میتواند در دفتر کار، خانه، میهمانی، رویدادهای ورزشی و به به اشکال مختلفی انجام شود که ‏هم فایده درمانی دارد و هم آرامشی

خانم نشسته روی صندلی ماساژ در محل کار

ماساژ در محل چیست؟

نخست اینکه در دفتر کار ماساژ در محل ابزار بسیار موثری می‌باشد. برای تازه‌کارها، انجام این نوع ماساژ در محل کار، منافع درمانی بسیاری دارد. در حقیقت، حتی ماساژ در فواصل کوتاه نیز موجب کاهش میزان استرس و تسکین دردهای رایج مربوط به محیط کار مانند سفتی شانه‌ها و گردن یا استرس‌های مکرر می‌گردد. همچنین، می‌توان از ماساژ روی صندلی دفتر کار نیز به منظور تشویق کارمندان و تحریک آنها به اتمام پروژه‌ها یا به عنوان بخشی از برنامه رفاهی کارمندان استفاده کرد. با استفاده از صندلی ماساژ که مناسب دفتر کار کوچک یا حتی گوشه اتاق می‌باشد که نیازی به تعویض یا درآوردن لباس‌ها هم نباشد، در همان محل ماساژ درمانی را انجام داد که هم دارای اثرات درمانی است و هم راحت و آسوده می‌باشد.

ماساژ در محل به اشکال مختلف ـ صندلی ماساژ، میز ماساژ، ماساژ با انجام تمرینات خاص، ماساژ ورزشی ـ و در محیط‌های مختلف ـ دفتر کار، خانه، میهمانی، رویدادهای ورزشی و غیره ممکن است انجام شود. سرانجام اینکه، ماساژ در محل تمام مزایای ماساژ درمانی را در بر دارد، مثل: افزایش گردش خون، کاهش استرس، افزایش انرژی بدن و می‌توان آن را درست در همان محلی که مورد نیاز است و با کیفیت درمانی بسیار زیاد و در کمال آسایش انجام داد.

 سه دستگاه صندلی ماساژ در دفتر کار جهت انجام ماساژ در محل
صندلی ماساژ

ماساژ در محل بر روی میز

دوم، ماساژ در محل بر روی میز در خانه، در دفتر کار، یا در مسافرت‌های طولانی، امکان استراحت عمیق در هر مکانی را فراهم می‌سازد. ماساژ کامل بدن موجب کاهش استرس و تسکین درد می‌گردد. این ماساژ زمانی که در محل انجام شود دارای این مزیت است که دیگری نیازی به یافتن مرکز انجام ماساژ در هنگام تعطیلات یا یافتن زمانی برای رفتن به سالن یا مطب درمانگر در مدتی که در دفتر کار خود مشغول به کار هستید نمی‌باشید.

در حقیقت، ماساژ درمانی را نیز می‌توان به صورت عرف و بطور سودمند به صورت‌های مختلف نیز مورد استفاده قرار داد: از جمله به عنوان ابزار تشویقی در جلسات با استفاده از متخصص ماساژ صندلی که ماساژ درمانی را در حضور شرکت کنندگان انجام می‌دهد و افراد بیشتری را به سالن شرکت جلب می‌کند؛ روشی برای جلب توجه بیشتر در رویدادها، میهمانی‌ها یا حتی همایش‌ها؛ به عنوان هدیه‌ای جهت بهبود رفاه خانواده، دوستان یا همکاران؛ به عنوان کاهش استرس افرادی که بین کشورها مسافرت و تردد می‌کنند تا زمانی که به محل جدید خود برسند.

همچنین تصور می‌شود ماساژ درمانی تنها در محل‌های ثابت مانند سالن‌های لوکس، یا مطب پزشک مفاصل انجام می‌شود، در حالیکه ماساژ در محل، نادیده گرفته می‌شود. این امر نباید اتفاق بیفتد. ماساژ در محل می‌تواند موجب تقویت سلامتی فرد هم در محیط‌های شخصی و هم محیط کار شود. در حقیقت، هنگام توجه به ماساژ درمانی باید به ماساژ در جا نیز توجه شود، هم از نظر خواص درمانی و هم آسایش و راحتی آن.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید