هر آنچه که باید در مورد ماساژ لومی لومی بدانید

ماساژ لومی لومی بعنوان یک ماساژ سنتی هاوایی چیست، به چه صورت انجام می‌شود و چه فواید و مزایایی ‏برای سلامتی روان و جسم انسان دارد

ماساژور زن با کمک ساعد و آرنج خود به مرد درازکشیده ماساژ لومی لومی میدهد

ماساژ لومی لومی چیست؟

ماساژ لومی لومی به انگلیسی Lomi Lomi Massage ، ماساژ سنتی هاوایی است. به‌عنوان یک عمل بومی، در جزیره و خانواده متفاوت است. کلمه lomi lomi همچنین برای ماساژ در ساموآ و شرق Futuna استفاده می‌شود. در ساموآ به لومی لومی و میلی میلی نیز معروف است.  لومی لومی در جهان به‌واسطه جهانگردی هاوایی مشهور شد، اما در جزایر پلینزی همسایه تاهیتی، پلینزی فرانسه، ساموآ و توکلو نیز یک عمل سنتی است.

پزشکان از کف دست، ساعد، انگشتان دست، ناخن‌ها، آرنج، زانو، پا، حتی چوب و سنگ استفاده می‌کنند. این ممکن است با نرم کننده یا بدون نرم کننده انجام شود. شیوه‌های ماساژ لومی لومی در خانواده، آهوپواشا (منطقه سنتی) و جزیره متفاوت است. در سراسر جزایر نیز یک تمرین معنوی وجود دارد که در آن معالجه کننده‌های معنوی، کاهونا و شمن از لومی لومی سنتی استفاده می‌کنند تا ارواح را از افراد صاحب دار به دست آورند.

انواع ماساژ لومی لومی در هاوایی

  • یک روش درمانی شفابخش بومی
  • یک تجمل و کمک به هضم
  • ماساژ ترمیمی در خانواده
  • توسط استادان هنر‌های رزمی هاوایی

اصطلاحات

اگرچه اصطلاح kahuna lomi lomi در نوشته‌های معاصر به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما به‌طور سنتی به افرادی که لومی لومی انجام می‌دادند poʻe lomilomi مردم ماساژ  یا کانکالومی شخص ماساژ گفته می‌شد. یک اصطلاح مربوط به آن، kahuna lomi lomi ، در سال 1920 برای توصیف پزشکان پوکی استخوان ابداع شد. کلمه kauka نسخه هاوایی شده دکتر است.

ماساژور زن با کمک ساعد و آرنج خود به مرد درازکشیده ماساژ لومی لومی میدهد
ماساژ لومی لومی

مانند همه تلاش‌ها در هاوایی قدیمی، لومی لومی با دعا و قصد انجام می‌شد. ، کوپونای حنا، مائوئی، در دهه 1930، اظهار داشت: وقتی قرار است معالجه انجام شود، کسی که درمان می‌کند ابتدا گیاهان موردنظر خود را جمع می‌کند. او هنگام جمع آوری گیاهان دارویی دعا می‌کند. باید او را به عقب برگرداند و یا توجه او را منحرف کند، همه باید تا حد ممکن باشد زیرا آن‌ها نمی‌خواهند لرزش شکسته شود. آن‌ها قوانین لرزش را می‌دانستند. قدرت کلمه گفتاری را می‌دانستند. آن‌ها طبیعت را می‌دانستند.

بسیاری از متخصصان آموزش lomi lomi که به‌طور سنتی آموزش lomi lomi ارائه می‌دهند تمایلی به کار در بیشتر مراکز اسپا یا ماساژ ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند با مشتریان انتخاب شده بی‌سروصدا و اغلب در خانه کار کنند. پزشکان Lomi lomi همچنین ممکن است از مراجعان خود بخواهند که نماز بخوانند، مراقبه کنند، رژیم‌های غذایی خود را تغییر دهند و یا بخشی از روند بهبود سلامتی خود را انجام دهند. در بین برخی از تمرین کنندگان موسیقی فراهم شده است و می‌توان از آن برای مهیاسازی جریان lomi lomi استفاده کرد، به‌خصوص هنگامی‌که صدا‌های گشت و گذار در طبیعت به‌عنوان موسیقی پخش می‌شوند.

برخلاف کوپونا lomilomi سنتی که توسط جامعه هاوایی شناخته شده و دانش‌آموزان برای سال‌ها با آن‌ها می‌خواهند تحصیل کنند، برخی از آموزشگاه‌های ماساژ در سرتاسر جهان پیش‌بینی می‌کنند که طی چند ساعت به درمانگران در لومی لومی بپردازند و برخی از متخصصین ماساژ ممکن است تکنیک‌هایی را از دیگر روش‌های ماساژ در چند جلسه طی کنند. اگرچه این سبک از ماساژ اغلب دلپذیر است و اینکه امروزه یک روش ماساژ رایج در سراسر جهان است، به‌خصوص در هاوایی، ژاپن، اروپا و استرالیا، با لومی لومی معتبر بسیار متفاوت است.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید