ماساژ پس از زایمان: پاسخ به سؤالات شما

مادر جوانی که نوزاد خود را در آغوش گرفته است در حالی که بر روی تخت نشسته است

آوردن یک زندگی جدید به دنیا نقطه عطف بزرگی است. پس اول از همه قبل از اینکه بیشتر پیش برویم، خودت را تحسین کن، مامان دوست داشتنی.

مراقبت از خود و تغذیه بدن شما ممکن است دو چیزی باشند که در هاله‌ای از زندگی والدین جدید از رادار توجه شما خارج شده‌اند. به همین دلیل مراقبت کردن از خود و رزرو یک ماساژ پس از زایمان از بهترین راه‌ها برای اولویت دادن به خودتان است.

پس، یک ماساژ پس از زایمان چگونه با یک درمان ماساژ معمولی تفاوت می‌کند؟ نه تنها این درمان‌ها تنش را تسکین استرس را کاهش و به بازیابی کمک می‌کنند، بلکه یک ماساژ پس از زایمان در خانه می‌تواند مزایای این درمان مراقبت از خود را به درون خانه شما بیاورد.

ماساژ پس از زایمان چیست؟

ماساژ پس از زایمان شامل بسیاری از همان عناصر یک ماساژ معمولی است، اما این درمان برای تسکین دردهای پس از زایمان برای مادران تازه سفارشی شده است. معمولاً در طی ۱۲ هفته اول پس از زایمان انجام می‌شود و شامل مجموعه‌ای خاص از حرکات و تکنیک‌های ماساژ پس از زایمان برای حمایت آرام از بازیابی از زایمان است.

علاوه بر مزایای واضح (مانند آرامش، تسکین استرس و تسکین درد)، بهترین جلسات ماساژ پس از زایمان یک راه مؤثر برای تسکین علائم پس از زایمان از جمله عضلات دردناک، تنظیم هورمون‌ها، مچ‌های خسته و پاهای متورم هستند.

پس از زایمان چقدر باید برای ماساژ گرفتن منتظر ماند؟

آیا می‌پرسید، “آیا می‌توان پس از زایمان ماساژ گرفت؟” در حالی که مهم است به بدنتان زمان برای بازیابی بدهید، اما شما کاملاً می‌توانید پس از زایمان یک ماساژ رزرو کنید.

بهترین زمان برای رزرو یک دوره درمان ماساژ پس از زایمان، زمانی است که احساس راحتی و آمادگی می‌کنید. زمان انتظار از شخصی به شخصی دیگر متفاوت است. برای کسانی که زایمان طبیعی داشته‌اند، معمولاً زمان انتظار طولانی‌تر اعمال نمی‌شود، مگر اینکه پزشک شما خلاف آن را بگوید.

با این حال، اگر شما در حال طی دوران نقاهت از زایمان سزارین هستید، بهتر است حداقل چهار تا شش هفته به بهبودی برش‌ها پس از زایمان اجازه دهید. وقتی برای ماساژ پس از زایمان بعد از سزارین آماده شدید، شما قادر خواهید بود برای حداکثر راحتی و آرامش روی تخت به پشت دراز بکشید.

مزایای زیادی برای ماساژ پس از زایمان وجود دارد، مطالعات نشان می‌دهند که داشتن ماساژ پشت بلافاصله پس از زایمان می‌تواند به کاهش سطح اضطراب پس از زایمان کمک کند.

به خاطر داشته باشید این زمان‌بندی‌ها فقط دستورالعمل‌های استاندارد هستند و شرایط منحصر به فرد تجربه زایمان شما را در نظر نمی‌گیرند. مطمئن شوید که با پزشک خود درباره زمان ایمن برای دریافت ماساژ پس از زایمان صحبت کنید.

مزایای ماساژ پس از زایمان چیست؟

ماساژ پس از زایمان به زنان کمک می‌کند تا پس از شروع یک فصل جدید و هیجان‌انگیز در زندگی‌شان آرامش پیدا کنند و استراحت کنند. خواه شما در خانه خودتان ماساژ پس از زایمان رزرو کنید یا به دنبال ماساژ پس از زایمان در مرکزی نزدیک محل خود باشید، شما حتماً از مزایای قدرتمند آن که شامل موارد زیر هستند بهره‌مند خواهید شد:

  • کاهش درد: دردها و ناراحتی‌ها پس از زایمان، عوارض جانبی بسیار معمول برای مادران جدید است. ماساژ پس از زایمان قدرت دارد که عضلات را آرام کرده و با تعادل‌بخشی به سطح هورمون‌ها، سطح استرستان را کاهش دهد.
  • کاهش تورم: گردش خون ممکن است پس از زایمان همراه با فشار افزایش‌یافته بر روی رگ‌های خونی اصلی ناشی از یک رحم سنگین‌تر از معمول، دچار اختلال شود. ماساژ پس از زایمان به بهبود درناژ لنفاوی کمک کرده و در نتیجه تورم و نگه‌داشتن آب را کاهش می‌دهد.
  • بهبود ثبات و وضعیت بدنی: برخی از زنان متوجه می‌شوند که عضلات شکم‌شان در طول و پس از بارداری ضعیف شده و جدا می‌شوند. این جداشدگی عضلانی به عنوان دیاستاز رکتی شناخته می‌شود. در حالی که این یک شرایط معمول است که اغلب با گذشت زمان خود به خود بهبود می‌یابد، ماساژ پس از زایمان می‌تواند به پشتیبانی و تسریع این فرآیند بازیابی کمک کند.
  • کاهش استرس و بهبود خلق و خو: افسردگی پس از زایمان شایع‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. تجربه استرس، اضطراب و افسردگی در این زمان طبیعی است، همچنین به عنوان احساسات دیگر تشدید شده. درمان ماساژ حرفه‌ای به آرامش کمک می‌کند، زمانی برای تمرکز بر روی خود اختصاص دهید و با احساس انرژی و تازگی بیرون بیایید.

چه انتظاراتی از درمان ماساژ پس از زایمان داشته باشیم

درمانگر ماساژ پس از زایمان شما از تکنیکی کمی متفاوت با ماساژ معمولی استفاده خواهد کرد. بارداری و زایمان می‌تواند بر بدن شما تأثیر زیادی بگذارد، بنابراین درمانگر شما اطمینان خواهد داد که شما با یک جلسه آرامش‌بخش و بازسازی‌کننده معالجه شوید.

تمرکز برترمیم و جوان‌سازی بدن با استفاده از تکنیک‌های ماساژ سوئدی است. لمس درمانگر شما بسیار ملایم‌تر خواهد بود، شامل فشار نرم‌تر و ضربات وسیع‌تر برای جلوگیری از وارد کردن هرگونه فشار اضافی بر بدن شما. شما ممکن است درخواست کنید که بر روی یک ناحیه خاص تمرکز شود، بعنوان مثال اگر شما از درد پشت رنج می‌برید یا با تورم و فشار دور پاهایتان دست و پنجه نرم می‌کنید.

درمانگر شما یک ماساژ کامل بدن انجام خواهد داد که گردش خون را افزایش می‌دهد، تنش را تسکین می‌دهد و به بدن کمک به بهبودی می‌کند.

چرا درمان‌های ماساژ در خانه، برای والدین جدید کافی هستند

شما اگر فرصت کمی داشته باشید، در دام خواب نوزاد گرفتار شده‌اید یا نتوانید از خانه خارج شوید، ماساژ تراپیست های ماساژستان با خدمات ماساژ درخواستی به نزد شما خواهد آمد. با اطمینان بدانید که در خانه راحت خودتان، ماساژ حرفه‌ای توسط درمانگری که در درمان پس از زایمان تخصص دارد و می‌داند برای جلسه‌ای آرامش‌بخش و بازسازی‌کننده به چه چیزی نیاز دارید، دریافت می‌کنید.

استرس رفتن از خانه و ترک کردن نوزادتان را فراموش کنید و اجازه دهید مراقبت از خود، به سمت شما بیاید (بدون توجه به اینکه برنامه شما چگونه به نظر می‌رسد).

دیدگاهتان را بنویسید