با منوال تراپی آشنا شوید

فرآیندی آرام‌بخش و راحت را تصور کنید که درد را از شما دور می‌کند و بعد از چند نوبت قابلیت تحرک شما را ‏افزایش می‌دهد، این همان منوال تراپی است. بیشتر بدانید.

منوال تراپری توسط ماساژور خانم بر روی دختر جوان که بر روی تخت ماساژ دراز کشیده

منوال تراپی بخش اعظم برنامه‌های فیزیوتراپی را منوال تراپی تشکیل می‌دهد، فرآیندی آرام‌بخش و راحت را تصور کنید که درد را از شما دور می‌کند و بعد از چند نوبت تحرک پذیری شما را افزایش می‌دهد این همان منوال تراپی (درمان‌های دستی) است. اما آیا به همین اندازه که به نظر می‌رسد خوب است؟ پاسخ خیر است.

در حقیقت تحقیقاتی که بر روی بیماران دارای گردن درد متمرکزشده بود نشان داد که منوال تراپی بیشترین نرخ موفقیت را برای کاهش درد افزایش تحرک و بازیابی کلی داشته است.

منوال تراپی ارتوپدیک چیست؟

منوال تراپی به ارزیابی و درمان مشکلات عصبی و قلبی- تنفسی و ارتوپدیک با استفاده از تکنیک‌های به کار گرفته‌شده توسط دستان مانند دست ورزی کردن و به تحرک درآوردن اطلاق می‌شود. این تکنیک‌ها برای کاهش درد افزایش میزان حرکت کاهش یا از بین بردن التهاب و ایجاد سهولت در تحرک به کار گرفته می‌شود.

درمانگر فیزیکی بر روی اعصاب، بافت‌های نرم و بافت همبند فاشیا) متمرکز می‌شود و یا این‌که افزایش تحرک مفاصل را با استفاده از سرعت‌بالا و دامنه نیروی پایین بهبود می‌بخشد منوال تراپی می‌تواند تمرینات تجویزشده‌ای را برای کار در کلینیک یا خانه همانند درمان‌های الکتروتراپی مانند اولتراسوند ارائه کند.

منشأ این منوال تراپی در کجاست؟

سرمنشأ منوال تراپی در تمدن غرب به بقراط (Hippocrates / ۴۶۰ تا ۳۸۵ قبل از میلاد پدر پزشکی بازمی‌گردد اما تمرینات و افعال در شکل‌های گوناگون در بخش‌های مختلف جهان ارتقا پیداکرده‌اند بقراط به‌ویژه تکنیک‌هایی را برای کار بر روی ستون فقرات توصیف می‌کند که از نیروی جاذبه بر روی یک تخته یا نردبان و یک میز با تسمه و یا سایر اهرم‌هایی که کشش ایجاد می‌کنند استفاده می‌شود.

پزشکان متخصص بیماری‌های استخوانی و کایروپراکتیک و نیز پزشکان کلاسیک همگی به پیشرفت منوال تراپی در زمان‌های کمک کردند و درمانگران فیزیکی تحقیقات و تلاش‌های بسیار خوبی را به آن‌ها افزودند این متخصصین در حال حاضر این حرکات را به‌عنوان بخشی از برنامه فیزیوتراپی بعدی مورداستفاده قرار می‌دهند.

منوال تراپی چگونه عمل می‌کند؟

هم دست ورزی کردن و هم به تحرک درآوردن حرکت‌های سنجیده‌ای را با سرعت‌ها نیرو و فواصل مختلف برای چرخش کشش یا فشار استخوان‌ها و مفاصل باهدف توازن به کار می‌گیرند منوال تراپی تکنیکی مؤثر برای افزایش گردش اکسیژن در جریان خون است که احساس آرامش و آسودگی را بر جای می‌گذارد.

فواید منوال تراپی چیست؟

چنانچه شما درد ناگهانی یا مداوم در ستون فقرات گردن شانه‌ها پا مچ یا زانو داشته، باشید می‌توانید از مزایای منوال تراپی استفاده کنید این کار باعث ریلکس شدن عضلات و شکستن و بهبود بافت‌های دارای اسکار (زخم) و بهبود انعطاف‌پذیری می‌شود.

منوال تراپی همچنین می‌تواند حرکت پذیری مفصل‌هایتان را بهبود بخشد درجایی که تا پیش‌ازاین حرکت محدودشده بود و درنهایت اسپاسمهای دردناک عضلانی را نیز کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید