به عنوان یک ماساژور این ۷ پرسش را از مشتری بپرسید

متخصص ماساژ در حال بررسی و ثبت اطلاعات مشتری

شغل شما به عنوان یک ماساژور خیلی قبل از اینکه مشتری شما روی تخت دراز بکشد شروع می‌شود. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که مشتری شما راحت است و شما قادر به ارائه خدمات مؤثر و کارآمد متناسب با نیازهای مشتری خود هستید تا اطمینان حاصل کنید که آنها راضی و مشتاق به رزرو مجدد هستند.

اگر شما اخیراً کار خود را به عنوان یک ماساژ درمانگر سیار شروع کرده‌اید و از خود می‌پرسید چه سوالاتی را باید در طول مشاوره از مشتریان خود بپرسید، یا چگونه می‌توانید سطح خدماتی که هم اکنون ارائه می‌دهید را بهبود بخشید، در جای درستی قرار دارید.

ما قصد داریم به برخی از بهترین سوالاتی که می‌توانید از مشتریان خود بپرسید نگاه کنیم تا اضطراب قبل از ماساژ را برای مشتری و خودتان کاهش دهید. زیرا صرف فقط چند دقیقه صحبت با مشتری قبل از ماساژ به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از نیازهای مشتری خود پیدا کنید. پس، بیایید شروع کنیم!

 چرا مشاوره پیش از جلسه ماساژ بسیار مهم است؟

اختصاص دادن زمان برای مشاوره قبل از ارائه ماساژ نه تنها مهم است بلکه به دلایل مهمی ضروری است. در حالی که ممکن است مشتری گفته باشد که ناحیه خاصی دردناک، سفت شده یا آسیب دیده است، پرسیدن سوالات خاص درک بیشتری را در مورد مواردی مانند سطح فعالیت روزانه آنها و حتی وضعیت قرارگیری بدن آنها فراهم می‌آورد. این به شما کمک خواهد کرد تا از نوع ماساژی که آنها نیاز دارند بهتر مطلع شوید.

برخی از مشتریان فکر می‌کنند که به یک نوع خاص ماساژ نیاز دارند، اما ممکن است واقعاً به چیز دیگری نیاز داشته باشند. یک مشاوره کامل به شما کمک خواهد کرد تا رابطه بهتری با مشتری بسازید و به هر مشتری سطح استثنایی از خدمات ارائه دهید.

علاوه بر این، یک مشاوره دقیق برای ایمنی مشتری شما نیز مهم است. به عنوان یک ماساژ درمانگر، شما موظف هستید که مشتری خود را قبل از شروع ماساژ راهنمایی کنید تا مشتری دقیقاً بداند چه انتظاراتی باید داشته باشد. این گفتگو به آنها فرصتی می‌دهد تا هر چیزی که ممکن است با آن راحت نباشند را مطرح کنند . این موضوع به ویژه برای مشتریان تازه‌کار (که ممکن است ندانند از یک ماساژ چه انتظاری باید داشته باشند) بسیار مهم است.

“من همیشه جلسات ماساژم را با چیزی شروع می‌کنم که باز است، مثل ‘امروز برای شما چه کاری انجام دهم؟’ و سپس می‌پرسم ‘آیا ماساژ کامل بدن می‌خواهید یا ترجیح می‌دهید روی نواحی خاصی تمرکز کنم؟'”( نظر یک ماساژ درمانگر )

“من روغن خودم را با استفاده از انواع روغن‌های اساسی می‌سازم، بنابراین همیشه از مشتریانم می‌پرسم آیا به چیزی حساسیت دارند یا نه ، چون یکی از مشتریان همیشگی من به شدت به اسطوخودوس و یکی دیگر به نعناع حساسیت دارد”( نظر یک ماساژ درمانگر )

چند سوال دقیق نشان می‌دهد که شما می‌خواهید بیشتر در مورد آنها بدانید و واقعاً علاقه دارید تا نیازهای آنها را درک کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید با ارزیابی زبان بدن آنها اطمینان حاصل کنید که قبل از ماساژ راحت و آرام هستند.

برای بهبود تجربه مشتریانتان و کمک به آنها برای استفاده حداکثری از جلساتشان، باید جلسه خود را با پرسیدن این سوالات شروع کنید:

  1. آیا قبلاً نزد ماساژ درمانگر رفته‌اید؟ این سوال عالی برای شروع است، زیرا اطلاعات زیادی در مورد تجربیات گذشته آنها با ماساژورها یا اینکه تازه درمان آسیب‌هایشان را شروع کرده‌اند به شما می‌دهد.
  2. آیا داروهایی مصرف می‌کنید که ممکن است مانعی برای ماساژ باشد؟ درک اینکه مشتری شما چه داروهایی مصرف می‌کند به شما کمک می‌کند تا درمان آنها را بسته به نیازهای خاصشان تغییر دهید.
  3. آیا حساسیت‌ها یا نگرانی‌های خاصی دارید؟ پرسیدن این سوال به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از هر گونه درمان‌های موضعی که ممکن است مشتری شما تحت تأثیر قرار گیرد، پیدا کنید، گاهی اوقات یک روغن خاص یا بو ممکن است باعث بروز واکنش‌های پوستی در آنها شود.
  4. آیا نواحی خاصی هست که بخواهید من روی آنها تمرکز کنم؟ بیشتر مشتریان برای دلیل خاصی ماساژ را رزرو می‌کنند، چه آن دلیل گردن درد باشد یا کمر درد. از مشتریانتان بپرسید که دوست دارند شما به کدام نواحی توجه بیشتری داشته باشید تا بتوانید خدمات بهتری ارائه دهید.
  5. می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را برای من توضیح دهید، شغل شما چیست؟ درباره کارشان، برنامه ورزشی‌شان، آیا زیاد ایستاده، نشسته یا حرکت می‌کنند، بپرسید. در مورد سرگرمی‌ها و ورزش‌های آنها نیز سوال کنید.
  6. می‌توانید نشانم دهید که درد از کجا ناشی می‌شود؟ این سوال به شما کمک می‌کند تا از مکانی که مشتری در آن بیشترین درد را دارد، درک بهتری داشته باشید، شما می‌توانید از تخصص خود برای نگاه کردن به نقاط فشار استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که منشا درد به درستی هدف گرفته شده است.
  7. چند سوال شخصی و محاوره ای بپرسید! مشتریان دوست دارند که شما به آنها علاقه مند باشید،پس چند سوال جالب که کمک می‌کند آنها احساس آرامش کنند، بپرسید.
مشاوره حرفه‌ای با یک متخصص ماساژ، مشتری در حال بیان نیازهای خود است
مشاوره ماساز درمانی: گفتگوی تخصصی برای درک بهتر نیازهای مشتریان

چگونه مشتری خود را قبل از دادن ماساژ آماده می‌کنید؟

شما می‌توانید مشتری خود را با پر کردن یک فرم مشاوره ساده برای ماساژ آماده کنید، این نه تنها به شما بینش بیشتری نسبت به آنها می‌دهد بلکه به پیگیری سابقه آنها نیز کمک می‌کند. پس از پر کردن فرم سلامتی توسط آنها، شما می‌توانید مشاوره خود را با معرفی خود و اطمینان از راحتی آنها شروع کنید.

سپس می‌توانید مشاوره عمیق تری را شروع کنید تا در مورد انتظارات آنها از ماساژ و نحوه کمک به آنها بیشتر بدانید.

پس از اینکه شما مشتری خود را در مورد انتظاراتی که باید در طول ماساژ داشته باشد آگاه کردید، به آنها فرصت دهید تا لباس‌های خود را درآورند و روی میز به صورت راحت قرار گیرند. دنبال کردن یک روال ساده به آرام کردن هرگونه عصبانیت مشتری کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که شما می‌توانید بهترین خدمات ممکن را ارائه دهید.

به مشتری خود ماساژ رویایی‌اش را ارائه دهید

آماده‌اید تا تجربه‌ای استثنایی به مشتریان خود ارائه دهید؟ با ماساژستان، می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه و کجا کار کنید و به مشتریان خود خدمات ماساژی متفاوت از هر آنچه دیگری ارائه می‌دهد، بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید