با ماساژ جلبک دریایی آشنا شوید: فواید و انتظارات

ماساژ جلبک دریایی درمانی محبوب است که فواید زیادی برای سلامتی شما دارد. فوایدی را که باید از آن انتظار ‏داشته باشید را کشف و امروز درباره آن بیشتر بدانید!‏

زن جوان برهنه بر روی شکم خود دراز کشیده و جلبک دریایی بر پشت او قرار دارد.

به‌طور طبیعی مواد شیمیایی معروف به پلی ساکاریدها و در جلبک‌های دریایی یافت می‌شوند دارای خاصیت ضدالتهابی و فوق‌العاده مرطوب کننده هستند که به استحکام پوست کمک می‌کند. ماساژ جلبک دریایی به انگلیسی Seaweed Massage برای جلوگیری از بیماری‌های مزمن اثبات شده است در هنگام ماساژ دادن، فشار روی ماهیچه‌ها کلسیم زیادی به داخل سلول‌ها پمپاژ می‌کند و باعث عملکرد بهتر سوخت و ساز بدن می‌شود.

دانش‌آموزان ماساژ درمانی Concorde مطمئناً در مورد آن شنیده‌اند. روشی نسبتاً جدید برای درمان در ماساژ درمانی که همه عصبانیت دارد، بسته بندی جلبک دریایی است. درواقع، درمان‌های جلبک دریایی برای ده‌ها سال در بازار آبگرم‌ها برقرارشده‌اند، اما تا همین اواخر موردتوجه واقع نمی‌شوند. امروز بازار تصفیه جلبک دریایی در حال رونق است و روز به‌روز تعداد بیشتری از مردم مزایا را کشف می‌کنند به‌تازگی مقاله‌ای را منتشر شده که مزایای سلامتی جلبک دریایی درمانی را بیان می‌کند. در زیر چند دلیل اصلی وجود دارد که چرا دیگر نمی‌توانید از درمان‌های جلبک دریایی، چه در آبگرم و چه در خانه خود استفاده کنید.

مواد مغذی اقیانوس می‌توانند سلامت زیبایی و پر جنب و جوش پوست را فراهم کنند آزمایشگاه‌ها سال‌ها صورت‌های ضد پیری پوست را بر اساس خاصیت ترمیم کننده و آنتی‌اکسیدانی جلبک‌های دریایی ایجاد کرده‌اند. گیاهان دریایی مانند جلبک دریایی با مواد مغذی غنی رشد می‌کنند. آن‌ها بلوک‌های ساختمانی مواد معدنی و عناصر کمیاب را مستقیماً به لایه سلول پایه پوست منتقل می‌کنند. مس، روی، منگنز، فسفر و منیزیم همگی برای سنتز کلاژن بسیار مهم هستند. این عناصر برای افزایش استحکام و رنگ پوست بسیار مهم هستند. گیاهان دریایی همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که به محافظت از پوست در برابر اثرات مضر خورشید کمک می‌کنند.

با تغذیه پوست خود، به‌طور طبیعی از التهاب جلوگیری کنید

مواد شیمیایی معروف به پلی ساکاریدها و در جلبک‌های دریایی یافت می‌شوند دارای خاصیت ضدالتهابی و فوق‌العاده مرطوب کننده هستند که به استحکام پوست کمک می‌کند. بااین‌حال، بیشتر علاقه به جلبک دریایی به مراقبت از بدن می‌پردازد ، خصوصاً تسکین دهنده، سم زدایی و کاهش سلولیت.

بهترین روش‌های درمانی ماساژ درمانی برای سم زدایی بسیاری از اسپاها از بندهای بدن جلبک دریایی به‌عنوان درمان لاغری و سم زدایی ترجیح می‌دهند. بیشتر محبوبیت این روش درمانی به این عقیده منتسب می‌شود که باعث کاهش ظاهر سلولیت می‌شود. بخشی از این درست است جلبک دریایی حاوی تعدادی ماده فعال مانندید، مسئول لاغری و تخلیه لنف است. این عناصر با افزایش میزان متابولیکی چربی‌ها این کار را می‌کنند.

درمان جلبک دریایی برای جلوگیری از بیماری‌های مزمن اثبات شده است، ید موجود در بسیاری از جلبک‌های دریایی، به‌خصوص جلبک‌های قهوه‌ای، وظیفه عملکرد مناسب غده تیروئید را بر عهده دارد. غده تیروئید متابولیسم را تنظیم می‌کند و عملکردهای سیستم ایمنی بدن را پشتیبانی می‌کند. به گفته محققان UCLA، ید میزان استروژن را تنظیم می‌کند و به ترشح مناسب هورمون‌ها در زنان کمک می‌کند. این عنصر به‌طور مستقیم پیشگیری از بروز کیست در سینه‌ها و رحم پیش می‌رود. علاوه بر این، این مطالعات نشان داده‌اند کهید حاصل از جلبک دریایی عنصر اصلی مسئول شیوع کم سرطان‌های پستان و رحم در بین آسیایی‌ها است که مقادیر زیادی جلبک دریایی مصرف می‌کنند.

حس تعادل سالم با مواد معدنی اقیانوس را بازیابی کنید

جلبک‌های دریایی یک انبار قدرت مغذی و شفابخش اقیانوس هستند. آن‌ها منوی گسترده‌ای از خدمات بالقوه را به یک درمانگر اسپا ارائه می‌دهند. از مراقبت‌های ضد پیری پوست گرفته تا درمان‌های لاغری و سم زدایی، افراد در ماساژ درمانی با یادگیری و تمرین هنر جلبک دریایی جلبک دریایی و درمان جلبک دریایی خدمات خود را انجام می‌دهند. ما برای قدرت‌های ترمیم کننده به اقیانوس می‌رویم و خود را دوباره و تطهیر می‌کنیم، درست مثل اقیانوس که همه ما را با این شگفتی‌های شفابخش طبیعی تأمین می‌کند.

توجه به زیبایی و مشکلات ناشی از بالا رفتن سن و ظهور پیری در چهره انسان، دانشمندان را به تحقیق و کشف راه حل‌هایی برای مبارزه با تأثیرات سن بر پیری پوست واداشت. با کشف جلبک دریایی محصولاتی تولید شد که همه افراد علاقه‌مند به زیبایی و جوانی برای استفاده از محصولات ماسک جلبک دریایی کشف شده مصمم‌تر شدند. در این مراقبت به دلیل وجود ترکیب نمک‌های معدنی، عناصر کمیاب و آمینواسیدهای موجود در ماسک جلبک دریایی به رطوبت رسانی پوست بهبود می‌بخشد، بازسازی و احیای سلول‌های پوستی به تولید دوباره کلاژن کمک می‌کند و باعث قوام؛ نرمی و شادابی و درخشش پوست می‌شود.

زن جوان برهنه بر روی شکم خود دراز کشیده و جلبک دریایی بر پشت او قرار دارد.
ماساژ جلبک دریایی

خواص ماسک جلبک دریایی تالگو برای پوست

به‌جای اینکه لک‌ها و جوش‌های صورت خود را با کرم پودر بپوشانید آن‌ها را با ماسک جلبک دریایی تالگو درمان کنید. یکی از روش‌های خیلی خوب و مؤثر در این زمینه پاک‌سازی است. پاک‌سازی با جلبک دریایی، شامل از بین بردن سلول‌های مرده روی سطح پوست و پینه‌ها و سختی‌های ایجادشده و کومدون‌ها و جوش‌های سرسیاه و از بین بردن خطوط سطحی پوست و باعث زیبایی پوست است.

معمولاً پوست‌های چرب دچار سختی و تجمع سلول‌های مرده می‌شوند. تجمع سلول‌های مرده روی پوست باعث تیره شدن و ضخیم شدن پوست می‌شود. لذا بعد از انجام جلبک تراپی، اغلب جوش‌های سطحی و سختی پوست برطرف شده و پوست احساس سبکی می‌کند. با تحریک تولید کلاژن افزایش می‌یابد. متعاقب آن بعد از جلبک تراپی پوست روشن‌شده، خنکی، تازگی، شفافیت و شادابی روی پوست صورت به‌خوبی احساس می‌شود.

پاک‌سازی عمقی پوست صورت

همه افرادی که مایل‌اند پوستشان را تقویت کنند تا پذیرش بیشتری برای مراقبت‌های ویژه پیدا کند. برای همه افرادی که پوست چرب دارند و مایل‌اند تولید چربی پوستشان را متعادل کنند. پودر ماسک جلبک دریایی تالگو در صورت استفاده به شکل ماسک یک روش درمان واقعی برای پاک‌سازی عمقی پوست صورت است. آلودگی‌ها را از عمق پوست بیرون می‌کشد و پوست شادابی و درخشندگی خود را بازمی یابد. ماسک لایه بردار جلبک دریایی تنها محصول کمپانی تالگو فرانسه جهت پاک‌سازی پوست در دنیا است که به‌عنوان دارو ثبت شده است. علاوه بر خاصیت پاک‌سازی، سم زدایی و متعادل سازی، املاح و مواد معدنی موجود در خود را هم به پوست انتقال می‌دهد و پوست را تغذیه و آب‌رسانی می‌کند.

برای برخی از مردم جلبک دریایی ظاهری نامناسب و منزجرکننده دارد که در سواحل و دریاچه‌ها رشد می‌کند و برای برخی دیگر ازجمله مردم آسیای شرق جزء غذاهای لذیذ و مفید محسوب می‌شود. در حقیقت جلبک دریایی منبع غنی‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدآمینه‌های مفید است که علاوه بر درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌ها به‌عنوان ماسک پوستی هم استفاده می‌شود. ترکیبات ضدالتهابی جلبک دریایی تأثیر بسیار مثبتی در از بین بردن و التیام آکنه پوست دارد.

طبق تحقیقات آکادمی درماتولوژی آمریکا، آکنه در اثر انتشار بیش‌ازحد نرمال چربی پوست ایجاد می‌شود. جوش نوعی التهاب منافذ پوست در اثر گرفتار شدن چربی پوست در آن‌هاست و به دو حالت دانه‌های سرسیاه و سرسفید بروز می‌کند. جلبک دریایی به‌صورت کامل اثربخش این التهابات را کاهش داده و از وقوع مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کند. با استفاده از پاک‌سازی عمیق توسط جلبک دریایی تعادل چربی پوست را حفظ کرده و مواد زائد پوست را از بین می‌برد درواقع جلبک دریایی به‌عنوان یک پاک کننده قوی برای سلول‌های مرده پوست و ناخالصی‌های دیگر بروی سطح پوست استفاده می‌شود. همچنین جلبک دریایی منبع غنی‌ای از ید بوده که می‌تواند عملکرد غده تیروئید را بهبود بخشد. روند بهبود و عملکرد سالم غده تیروئید در بدن منجر به داشتن پوستی جوان و شاداب خواهد شد.

درمان پسوریازیس، اگزما، جوش و آکنه با جلبک دریایی

جلبک دریایی به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان قوی اثر ضد پیری و بازسازی‌کننده پوست دارد. همچنین ماسک جلبک دریایی باعث حفظ تعادل هورمونی پوست و افزایش جریان خون در سطح پوست می‌شود که پوست را جوان‌تر، صاف‌تر، درخشنده‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند. جلبک دریایی به‌طور طبیعی مواد غذایی موردنیاز خود را از آب در یا جذب می‌کند، درنتیجه جلبک دریایی حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات مغذی در غلظت بالا است. این ویژگی‌ها و خواص جلبک دریایی موجب رساندن مواد مغذی به بدن، محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و کمک به درمان چندین بیماری پوستی ازجمله پسوریازیس، اگزما، جوش و آکنه می‌شود.

جلبک دریایی به‌طور طبیعی پوست را پاک‌سازی کرده و موجب شادابی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود که نتیجه آن توقف روند پیری پوست، مرطوب کنندگی پوست و تحریک سلول‌های پوستی برای ساخت سلول‌های جدید و کلاژن است. از جلبک دریایی می‌توان در تولید محصولات آرایشی بهداشتی و روغن‌های تقویتی برای پوست، محصولات دارویی و… استفاده کرد. یکی از فرآورده‌های جلبک دریایی که دارای خواص بی‌نظیر این گیاه دریایی و دارویی برای پوست و لاغری موضعی است، روغن جلبک دریایی است.

خواص روغن جلبک دریایی برای پوست و سلامتی بدن

ضدالتهاب و مشکلات پوستی روغن جلبک دریایی به دلیل اینکه حاوی خواص ضدالتهابی و درمانی است می‌تواند در درمان بیماری‌های پوستی ازجمله پسوریازیس، اگزما، درماتیت و حساسیت پوستی، آکنه و جوش بسیار مؤثر باشد بهبود سلولیت و چربی سوزی موضعی روغن جلبک دریایی برای لاغری و تناسب اندام نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. درواقع روغن جلبک دریایی با تحریک گردش خون در زیر پوست، سموم بدن را دفع و تخلیه لنفاوی را افزایش می‌دهد، درنتیجه ظاهر سلولیت بهبود پیداکرده و چربی‌های نزدیک به سطح پوست کاهش پیدا می‌کنند.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید