ماساژ زوجین: هر آنچه باید بدانید

با راهنمای مفید ماساژستان، آنچه را که در مورد ماساژ زوجین یا همان ماساژ دو نفره باید انتظار داشته باشید را کشف کنید.‏

مرد و زن در اتاق ماساژ در کنار یکدیگر دراز کشیده و از ماساژ زوجین لذت میبرند

ما حاضریم شرط ببندیم که احتمالاً درباره ماساژ زوج‌ها شنیده‌اید… حتی اگر قبلاً یک‌بار هم آن را امتحان نکرده باشید. این یک پیشنهاد رایج در دنیای ماساژتراپیست ها است، به‌ویژه در تعطیلات عاشقانه، اما اگر یک دریافت‌کننده ماساژ باتجربه نباشید، ممکن است هنوز از خود بپرسید که ماساژ زوجین چیست.

باور کنید یا نه، ماساژ زوج‌ها یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای رسیدن به آرامش است. اگر مجرد هستید لازم نیست این ماساژ فقط برای زوج‌های عاشق باشد! بله، ما درباره صمیمی‌ترین دوست‌ها، جلسات نوازش والدین و فرزندان و موارد دیگر صحبت می‌کنیم.

برای دریافت اطلاعات کامل در مورد همه‌چیزهایی که درباره ماساژ زوج‌ها می‌خواهید بدانید، ما با یک ماساژ درمانگر مجاز در نیومکزیکو صحبت کردیم تا به سؤالات شما پاسخ و رازهایی را با شما در میان بگذارد.

ماساژ زوجین چیست؟

به عبارت ساده، ماساژ زوج‌ها زمانی است که شما و شخص دیگری درحالی‌که روی تخت‌های جداگانه و در کنار یکدیگر دراز کشیده‌اید، از ماساژ فردی لذت می‌برید. دو ماساژور وجود دارد – برای هر فرد یکی.

مانند هر ماساژ دیگری، ماساژ زوج‌ها ممکن است شامل موسیقی آرام‌بخش، رایحه‌درمانی و روشنایی نور شمع باشد. این جلسات اغلب به‌عنوان یک هدیه بین عشاق، دوستان یا همکاران نزدیک ردوبدل می‌شود – واقعاً مهم نیست! ماساژ زوج‌ها چه برای کاهش استرس و چه برای رهایی از تنش‌های محیط کار، بهترین دارو است.

همچنین اگر به‌اندازه کافی ماجراجو هستید، می‌توانید دربسته ماساژ خود موارد اضافی مانند سنگ‌های داغ و طب سوزنی را نیز اضافه کنید.

فواید ماساژ زوجین چیست؟

با سالی که گذرانده‌اید، سزاوار کمی وقت‌گذرانی با طرف مقابلتان هستید که به همان اندازه نیاز به ماساژ دارد. ماساژ زوج‌ها به شما امکان می‌دهد تا لحظاتی را در آرامش با هم به اشتراک بگذارید. این همچنین یک راه عالی برای رفع درد و صداهای عجیب‌وغریبی است که هنگام برخاستن ایجاد می‌کنید. برخی از فواید فوق‌العاده آن عبارت‌اند از:

آرامش، برای هردوی شما – اگر هردوی شما، هفته سختی را پشت سر گذاشته‌اید (مثل بچه‌هایی که شما را می‌دوانند و محل‌های کار پرفشار)، خوب است که از دیوانگی ناشی از آن‌ها دور شوید. حتی اگر برای مدتی کوتاه باشد. بدون شک هردوی شما شایسته آن هستید.

لذت بردن به‌عنوان بخشی از تجربه گسترده‌تر اسپای زوج‌ها – اگر می‌خواهید آن «زمان کوتاه» را به یک تعطیلات آخر هفته تبدیل کنید، ماساژ زوج‌ها فعالیت نوازشی عالی است که به‌خوبی می‌تواند در برنامه استراحت شما جای بگیرد. بین آروماتراپی، زیباسازی صورت و سونا، چرا از این فرصت استفاده نکنید تا با یک ماساژ کل بدن، کاملاً شاد شوید؟

زمان و کیفیت با هم – تجربیات مشترک یکی از مهم‌ترین بخش‌های ایجاد و حفظ یک رابطه پایدار است – چه عاشقانه باشد و چه افلاطونی. رفتن برای ماساژ خاطراتی را برای شما به ارمغان می‌آورد تا با هم به آن فکر کنید. به‌علاوه، همیشه خوب است بدانید کسی در کنار شما در حال لذت بردن است- به‌خصوص اگر این به‌عنوان یک هدیه برای او باشد!

مزایای ماساژ شخصی، ضربدر دو! – هیچ‌چیز بهتر از احساس کرختی و طراوت پس از ماساژ نیست. چرا این احساس را تنها برای خود نگه‌دارید؟ ماساژ زوج‌ها به این معنی است که دو بدن کمتر دردناک و خسته در خانه این ور و آن ور می‌روند. این همچنین به این معنی است که شما و شریک زندگی‌تان احتمالاً اکنون‌که از دردهای بد گردن و شانه‌های سفت خلاص شده‌اید و کمتر بدخلق هستید.

دو دختر در مرکز ماساژ بدون لباس در کنار یکدیگر دراز کشیده اند و در انتظاز دریافت ماساژ زوجین هستند
ماساژ زوجین برای دو خانم

تکنیک‌های مختلف ماساژ زوجین کدام اند؟

مجموعه متنوع و عالی‌ای از تکنیک‌ها در ماساژ زوج‌ها استفاده می‌شود. این‌ها روش‌ها معمولاً تحت تأثیر شیوه‌های سنتی فرهنگ‌های بین‌المللی قرار می‌گیرند – هرکدام کاری کمی متفاوت انجام می‌دهند. بهتر است قبل از اینکه خودتان را روی تخت ماساژ قرار دهید، ببینید کدام تکنیک ماساژ برای هردوی شما جذاب‌تر است.

تکنیک‌های ماساژ تایلندی در مقایسه با آنچه از یک ماساژ سنتی انتظار دارید کمی فیزیکی‌تر هستند. آن‌ها تکنیک‌های کمکی یوگا را با طب سوزنی و اصول آیورودای هندی (تعادل بین پنج عنصر در بدن) ترکیب می‌کنند. انتظار نداشته باشید که روی تخت ماساژ با روغن‌های تسکین‌دهنده و رایحه‌درمانی در اینجا دراز بکشید – در عوض، برای رهایی از تنش درونی خود را آماده کنید تا کشیده شوید و استخوان‌هایتان صدا بدهد.

ماساژ سوئدی – همچنین به‌عنوان “ماساژ کلاسیک” شناخته می‌شود، ماساژ درمانی سوئدی یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های مورداستفاده در ایالات‌متحده است. که به‌جای “اوه، استخوانی صدا داد که هرگز نمی‌دانستم دارم.” خواهید گفت “آه”!

ماساژ بافت عمیق – نوع دیگری از ماساژ “کلاسیک” محبوب و برادر ماساژ سوئدی است که کمی خشن‌تر اجرا می‌شود. این تکنیک با تمرکز بر باز کردن گره‌ها و نواحی تنشی که باعث ایجاد مشکل در شما می‌شوند و فشار زیادی را اعمال می‌کند. به سکته‌های مدور سوئدی آرامش‌بخش کمتر فکر کنید که بیشتر با بندبند انگشتان و آرنج‌هایتان سروکار خواهد داشت.

رفلکسولوژی – به‌جای ماساژ تمام بدن، رفلکسولوژی نقاط خاصی را در دست‌ها و پاها هدف قرار می‌دهد. ماساژورها در این ماساژ که “زون درمانی” نیز نامیده می‌شود، به عضلات و نقاط خاصی فشار وارد می‌کنند تا شما را آرام کرده و تنش را از بین ببرند. رفلکسولوژی به‌عنوان یک تکنیک تجربی در نظر گرفته می‌شود و برخی معتقدند که می‌تواند علائم استرس و اضطراب را کاهش دهد.

در ماساژ زوج‌ها انتظار چه چیزی را باید داشت؟

بیایید به موضوع شن و ماسه برسیم – در ماساژ زوج‌ها چه چیزی باید انتظار داشت. دراز کشیدن روی تخت در کنار شریک یا دوست صمیمی‌تان ممکن است برای برخی کمی دلهره‌آور به نظر برسد، به‌خصوص اگر این اولین بار شما باشد. بنابراین نفس عمیقی بکشید تا ما با چند نکته شما را راهنمایی خواهیم کرد.

قبل از ماساژ

زن و شوهر در حال دریافت ماساژ دونفره توسط دو ماساژتراپیست، چشما را بسته اند و از ماساژ لذت میبرند
ماساژ زوجین برای خانم و آقا

بهتر است قبل از رزرو وقت، تحقیق کنید تا مطمئن شوید ماساژی را انتخاب می‌کنید که برای هردوی شما مناسب باشد. برای مرور موارد اضافی مانند سنگ‌های داغ یا رایحه‌درمانی که ممکن است دوست داشته باشید وقت کافی بگذارید.

همیشه باید کمی زودتر به قرار خود برسید. اگر خیلی به زمان قرار ملاقات نزدیک شوید، ممکن است عجله داشته باشید یا ممکن است درمانگران به اطراف هجوم ببرند و… شما می‌توانید آن انرژی شتاب‌زده را حس کنید. پیشنهاد می‌کنیم 15 تا 20 دقیقه قبل از قرار ملاقات خود به محل ماساژ برسید.

بسیاری از مراکز ماساژ شامل دسترسی رایگان به سونا، استخر، مراکز تناسب‌اندام و سایر امکانات هستند که در برخی موارد می‌توان از آن‌ها پیش از قرار ملاقات استفاده کرد. به‌هرحال، از آن‌ها استفاده کنید زیرا بسیاری از مردم از آن امکانات استفاده نمی‌کنند. شاید آبگرم هتل باشد یا حتی ممکن است یک رستوران در محل وجود داشته باشد.

در طول مدت ماساژ

وقتی وارد می‌شوید، ماساژ درمانگر با شما و شریک زندگی‌تان گفتگو می‌کند تا در مورد حوزه‌هایی که می‌خواهید تمرکز کنید اطلاعات کسب کند. آن‌ها همچنین از شما می‌پرسند که آیا مشکلات مرتبطی با درد داشته‌اید یا خیر و به هر سؤالی که ممکن است در مورد ماساژ زوجین خود داشته باشید و آنچه باید از جلسه ماساژ انتظار داشته باشید را پاسخ خواهند داد.

سپس اتاق را ترک می‌کنند تا به شما زمان بدهند تا لباس‌های خود را در بیاورید و روی تخت ماساژ به راحتی دراز بکشید.

سپس ماساژورها برمی‌گردند و روغن‌های ماساژ موردنیاز برای درمان را مالیده و ماساژ دادن شما را آغاز می‌کنند. این‌زمانی است که شما می‌توانید چشمان خود را ببندید، فقط سعی کنید کاملاً به خواب نروید.

بعد از ماساژ

پس از درمان، ماساژ درمانگر بسته به‌شدت ماساژ ممکن است پیشنهاد دهد تا حدود شش ساعت استراحت کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود بلافاصله بعد از ماساژ از گرفتن دوش خودداری کنید و مطمئن شوید که وقتی دوش می‌گیرید آب گرم باشد تا داغ. زیرا آب داغ التهاب عضلانی را تشدید می‌کند.

همچنین مهم است که بعد از ماساژ مقدار زیادی مایعات بنوشید. این عمل به بدن و ماهیچه‌های شما کمک می‌کند تا آب خود را حفظ کنند، بنابراین بهتر است از مواد ادرارآور مانند نوشیدنی‌های کافئین دار (چای، قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا) و الکل برای حدود 24 ساعت اجتناب کنید.

چه قدر طول می‌کشد؟

این بستگی به نوع ماساژی دارد که انجام می‌دهید، اما به‌طورکلی، ماساژ حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد. می‌توانید در طول ماساژ خود درخواست استراحت کنید. این کاملاً طبیعی است، به‌خصوص اگر یک درمان شدید تایلندی یا بافت عمیق دریافت کنید.

زوج خام و آقا در حال دریافت ماساژ تایلندی همزمان از دو ماساژور، هر دو بدون لباس و به شکم خود دراز کشیده اند
ماساژ تایلندی هم زمان

هزینه ماساژ زوجین چقدر است – و چیزهای دیگری که باید بدانید

هنگامی‌که هردوی شما نوع ماساژ موردنظر خود را انتخاب کردید (و کمی بیشتر در مورد آنچه انتظار آن را دارید می‌دانید)، چند نکته دیگر وجود دارد که باید قبل از آماده شدن برای درآوردن لباس در نظر بگیرید.

هزینه ماساژ دو نفره چقدر است؟

هزینه بستگی به این دارد که با چه ماساژتراپیستی رزرو می‌کنید و چه نوع ماساژی را قصد دارید انجام دهید. برای اطلاع می‌توانید با ماساژتراپیستهای لیست شده در ماساژستان تماس بگیرید.

آیا می‌توانم قبل از ماساژ غذا بخورم؟

غذا خوردن قبل از ماساژ اشکالی ندارد، اما حداقل یک ساعت پیش از شروع جلسه این کار را انجام دهید تا روی شکم پر دراز نکشید. همچنین به‌عنوان‌مثال در ساعت شش عصر ماساژ نگیرید و سپس برای ساعت 7:30 شب رستوران را رزرو کنید، زیرا در این صورت عجله دارید که به آنجا برسید و از آن ماساژ خوب و آرامش بخشی که به‌تازگی داشتید لذت کافی نخواهید برد.

آیا می‌توانم در حین ماساژ صحبت کنم؟

بله، اما توصیه نمی‌شود. بسیاری از درمانگران توصیه می‌کنند که صحبت کردن را به حداقل برسانید تا همه بتوانند روی تجربه حال حاضر تمرکز کنند – درست مثل رعایت سکوت در سینما.

اگر شما یا شریک زندگی‌تان پرحرف هستید، احتمالاً باید قبل از قرار ملاقاتتان در مورد گپ زدن، صحبت کنید.

آیا هر یک از ما باید ماساژ یکسانی داشته باشیم؟

خیر! مانند یک جلسه انفرادی، ماساژ زوج‌ها نیز همچنان باید شامل مشاوره شخصی با ماساژ درمانگر باشد. این معمولاً قبل از شروع جلسه انجام می‌شود که درمانگر شما وقت خود را برای بررسی گزینه‌های شما صرف می‌کند.

معمولاً افراد خواسته‌ها و نیازهای شخصی‌ای برای بدن خود دارند. فردی ممکن است کشیدگی شانه داشته باشد. شخص دیگری ممکن است به‌تازگی عمل جراحی مچ پا انجام داده باشد و بخواهد روی پاهایش توجه ویژه شود.

و این فقط مربوط به مناطق نیازمند به توجه ویژه نیست. زوج‌ها باید با خیال راحت روش‌های مختلفی را درخواست کنند. اگر یک نفر فقط بخواهد استراحت کند، سوئدی احتمالاً برای او کافی خواهد بود. اگر کسی ماساژ بعد از تمرین می‌خواهد، بهترین گزینه تایلندی است. یا اگر طرف مقابل درمان فیزیکی درمانی بیشتری می‌خواهد، ماساژ بافت عمیق یا ماساژ ورزشی را دریافت کند. خود را محدود نکنید و از پرسیدن سؤال نترسید!

آیا حتماً باید مهمترین فرد زندگی ام را همراهم بیاورم؟

هیچ‌وقت ماساژ زوج‌ها یک هدیه عاشقانه عالی برای حس تجربه مشترک می‌سازد، اما بسیاری افراد از جفت‌های افلاطونی خود را مانند یکی از دوستان، مادران، دختران و خواهران و برادران خود دعوت می‌کنند. مهم‌ترین چیز این است که فقط فردی را انتخاب کنید که واقعاً بتوانید در کنارش آرامش داشته باشید و از تجربه با او لذت ببرید.

هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ زوجین را انجام دهم؟

بستگی به این دارد که ماساژ را برای چه‌کاری انجام می‌دهید. اگر برای هدیه دادن به یک دوست باشد می‌توان فقط برای یک‌بار یا چندین بار باشد. بااین‌حال، اگر به دلیل درد یا مشکل عضلانی تحت درمان هستید، درمانگران اغلب به شما توصیه می‌کنند تا حداقل یک‌بار در ماه یا هر دو هفته یک‌بار مراجعه کنید.

نکات برتر

تحقیقات خود را برای یافتن ماساژتراپیست مناسب انجام دهید – هر ماساژوری خدماتی که برای شما مناسب است را ارائه نمی‌دهد. این‌ها بسته به هر درمانگر متفاوت خواهند بود. به نظرات آنلاین توجه کنید و قبل از رزرو نیازهای خود را با شریک خود در میان بگذارید.

از سؤال پرسیدن نترسید – قبل، در طول و بعد از جلسه، از سؤال کردن از ماساژور خود در مورد هر چیزی که در مورد آن مطمئن نیستید تردید نکنید. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که شما بهترین تجربه ممکن را کسب می‌کنید، بنابراین در مورد تکنیک‌ها، موارد اضافی، مزایا یا هر چیزی که در ذهن شماست پرسش کنید.

از قبل برای ماساژ زوجین خود آماده شوید – آمادگی به اشکال مختلفی مانند آب‌رسانی، یافتن لباس مناسب و برقراری ارتباط با شریک زندگی و درمانگر خود در مورد آنچه در ماساژ زوج‌ها باید انتظار داشت انجام می‌شود.

سؤالات متداول

برای ماساژ زوج‌ها چه لباسی بپوشم؟

این بسته به نوع ماساژ متفاوت است. به‌طورکلی باید لباس راحت و گشاد بپوشید. بااین‌حال، برای مثال، برای ماساژ درمانی سوئدی، این احتمال وجود دارد که از شما خواسته شود تا لباس‌های خود را درآورید و خود را با حوله بپوشانید.

آیا ماساژ زوجین ناخوشایند است؟

همه‌چیز به این بستگی دارد که چقدر با شریک خود احساس صمیمیت می‌کنید. هر چه نزدیک‌تر باشید، ممکن است بیشتر با آن راحت باشید. علاوه بر این، این تجربه برای آرامش بخشیدن است! مطمئن باشید، درمانگران آن را ناخوشایند نمی‌دانند – این کار آن‌هاست.

آیا در حین ماساژ زوج‌ها می‌توانیم دست یکدیگر را بگیریم؟

در برخی موارد، بله، اما اگر درمانگر از شما بخواهد که به موقعیت خاصی حرکت کنید یا دراز بکشید، لطفاً به صحبت‌های او گوش دهید. آن‌ها فقط سعی می‌کنند به بهترین نقاط برسند تا به شما در رسیدن به آرامش کمک کنند.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید