ماساژ محل رفلکس‌های ستون فقرات

رفلکس‌های ستون فقرات توانایی فطری فرد را برای ایجاد حمایت و پشتیبانی ذهنی، جسمی و روحی منعکس ‏می‌کنند. راه انجام این ماساژ چیست؟

پزشک در حال معاینه ستون فقرات زن نشسته بدون لباس ، سینه و شکم خود را با پارچه پوشانده است

فعالیت مهره‌های ستون فقرات در طول کناره‌های سخت استخوانی که از مفاصل کناره‌های خارجی هر دو انگشت شست پا تا زیر استخوان داخلی پاشنه امتداد دارند، منعکس می‌شود. رفلکس‌های ستون فقرات توانایی فطری فرد را برای ایجاد حمایت و پشتیبانی ذهنی، جسمی و روحی منعکس می‌کنند. برای انجام این ماساژ انگشتان شست یا انگشتان دیگر دست را روی مفاصل داخلی هر دو انگشت شست پا قرار دهید.

طول لبه‌های استخوانی هر دو انگشت شست پا را (که بخش مرکزی پا را تشکیل می‌دهد) به‌ملایمت ماساژ دهید و در زیر استخوان داخلی پاشنه هر دو پا پایان دهید. ماساژ را با انگشتانش است دست به گونه ا که به‌صورت گوشه روی سر کناره استخوانی پا قرار بگیرد، تکرار کنید تا اعصاب حسی را تحریک یا آرام کند.

سپس این حرکت را دوباره انجام دهید؛ اما این بار انگشتان شست را به آرامی به طرف بالا و زیر کناره استخوانی فشار دهید تا در اعصاب حرکتی هماهنگی ایجاد شود.

از انگشت شست تا پاشنه ابتدا روی رفلکس ستون فقرات پای راست سپس پای چپ، ضربه‌های نرم و کوچک را چندین بار به‌صورت حرکت دوشیدن وارد کنید. ضربه‌های ملایم را به همین شیوه به‌استثناء لمس سبک انجام دهید.

نقشه محل رفلکس‌های ستون فقرات
محل رفلکس‌های ستون فقرات

فواید ماساژ محل رفلکس‌های ستون فقرات

  • این ماساژ همه سیستم‌ها آشفته اعصاب را تسکین داده و اعصاب فلج را تحریک می‌کند؛ زیرا اعصاب ستون فقرات در همه قسمت‌های بدن نفوذ دارند.
  • پخش اثرهای ماساژ عصبی را در همه قسمت‌های بدن تسهیل می‌کند.
  • آگاهی از وضعیت جسمی هر یک از سلول‌ها را افزایش و در مواقع لزوم هشدار می‌دهد.
  • عملکرد کلی بدن را برای ایجاد بهترین وضعیت اصلاح می‌کند.
نقشه محل رفلکس‌های ستون فقرات
محل رفلکس‌های ستون فقرات

مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید