ماساژ استخوان کف و برجستگی‌های روی پا

ماساژ استخوان کف و برجستگی‌های روی پا چگونه است و چه فواید و مزایایی در هنگام انجام ماساژ رفلکسولوژی برای سلامتی انسان دارد

مرد در حال ماساژ پاشنه و استخوان کف پای خود با انشگستان شصت است

ماساژ مربوط به استخوان کف پا

سرانگشتان شست پا نشان دهنده نقطه دریافت‌ها و برداشت‌هاست و رفلکس‌های ستون فقرات، منعکس کننده زمان جنینی می‌باشد. پاشنه نیز نشان دهنده زمان تولد است. برای انجام ماساژ، سرانگشتان میانی دست را به آرامی روی سرانگشتان شست پا قرار دهید.

انگشت‌ها را چند ثانیه در این وضعیت نگه دارید. سپس ضمن تماس اندک انگشتان با سطح پوست، انگشتان دست را آهسته روی محل رفلکس‌های ستون فقرات، زیر استخوان‌های داخلی پاشنه بلغزانید و در پایان پشت این برجستگی‌های استخوانی را لمس کنید. پیش از دو یا سه بار تکرار حرکت ضربه‌ای ملایم، چند ثانیه در این وضعیت بمانید. ضمن انجام ماساژ محل رفلکس‌های ستون فقرات و در پیوند با حرکت بالا می‌توان از حرکت چرخشی نیز استفاده کرد.

فواید ماساژ مربوط به استخوان کف پا

  • خاطرات آزار دهنده دوران جنینی فرد را آزاد و رها می‌کند.
  • به قطع بند ناف نامریی بین والدین و فرزند کمک می‌کند.
  • شناخت فطری خویشتن را دوباره برقرار می‌کند.
نقشه رفلکسولوزی استخوان کف پا
رفلکسولوزی استخوان کف پا

برجستگی‌های روی پا

استخوان روی پا، قدرت و مقدار دریافت پشتیبانی و حمایت را مطابق با این که فرد نسبت به هستی خویش خوشحال و راضی است یا احساس شکست و بدبختی می‌کند، باز می‌تاباند. برجستگی‌ها تا حد زیادی تحت تأثیر همه اعتقاد آتی قرار دارند که از فرد پشتیبانی می‌کنند یا دستخوش تغییر و تحول قرار گرفته‌اند. کودکان به دلیل وابستگی کلی‌شان به حمایت دیگران فاقد برجستگی رو پا هستند و تا زمانی که اعتمادبه‌نفسشان افزایش بیابد و پیشرفت شخصی آن‌ها را ترغیب به ایستادن روی دوپا کند، این برجستگی وجود ندارد. قوس و برجستگی بیش از حد روی پا نشان دهنده نیاز به حمایت و پشتیبانی زیاد است.

ماساژ محل رفلکس‌های سر، صورت و ستون فقرات

انگشتان پا رفلکس‌های سر و صورت و استخوان رو پا ستون فقرات را منعکس می‌کند و به دلیل ارتباط با سیستم عصبی، اثر طولانی مدت دارد. اعصاب بانفوذ به تمام قسمت‌ها، سبب حساس شدن بدن می‌شود. ماساژ رفلکسولوژی، اعصاب را تحریک یا آرام می‌کند که بلافاصله روی واکنش‌ها و عملکرد قسمت‌های قرینه در سراسر بدن تأثیر می‌گذارد.

ماساژ رفلکسولوژی اعصاب را تسکین می‌دهد، تمرکز را بهبود می‌بخشد، سطح هوشیاری را افزایش می‌دهد، ادراک را روشن می‌کند، حساسیت طبیعی را ارتقاء می‌دهد، ارتباط بین مغز و بقیه بدن را روشن و تقویت می‌کند، حواس به خصوص نیروی الهام را باظرافت هماهنگ می‌کند، هماهنگی درونی ایجاد می‌کند، ارزش خود را افزایش می‌دهد، سطح تحمل را متعادل نگه می‌دارد و سبب ایجاد کنش و واکنش سالم می‌شود. روابط درونی و خارجی را بر می‌انگیزد، هماهنگی عضلانی را بهبود می‌بخشد و به‌سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید