ماساژ محل رفلکس‌های معده

محل رفلکس‌های معده، دهان ، اثنی عشر و اسفنکتر قلب انسان کجاست، ماساژ آن چگونه است و چه فواید و مزایایی دارد

دختر با موهای قهوه ای که محل معده اش را با دو دست گرفته است

محل رفلکس‌های معده در قسمت داخلی و بالایی روی پای چپ و بخشی از قسمت متناظر روی پای راست قرار دارد. معده در اثر عدم فعالیت دچار آشفتگی شده و سبب بروز وحشت عمیق، نگرانی شدید، ترس از خوردن چیز جدید یا غیرمعمول و ناتوانی در سازگاری می‌شود.

برای انجام ماساژ، محل رفلکس معده را روی پای چپ تجسم کنید. حرکت پروانه‌ای یا تکنیک چرخشی را با انگشت شست دست چپ از سمت چپ به راست و با انگشت شست دست راست از سمت راست به چپ انجام دهید. حرکت دوشیدن را در دو جهت، با هر دو انگشت شست انجام دهید و با انگشتان میانی، حرکت ضربه‌ای بسیار ملایم را وارد کنید.

نقشه محل رفلکس‌های معده
محل رفلکس‌های معده
نحوه ماساژ محل رفلکس‌های معده
نحوه ماساژ محل رفلکس‌های معده

فواید ماساژ محل رفلکس‌های معده

  • به پذیرش تجربه‌های زندگی کمک می‌کند.
  • مواد غذایی را به‌طور مؤثر تجزیه کرده و به ذرات مغذی قابل قبولی تبدیل می‌کند.
  • توانایی سازش با موقعیت‌های جاری را افزایش می‌دهد.

ماساژ محل رفلکس‌های اسفنکتر باب‌المعده

محل رفلکس اسفنکتر باب‌المعده، برجستگی کوچکی است که روی پای راست جایی که برجستگی‌های پا و پاشنه به هم می‌رسند، قرار دارد. اسفنکتر باب‌المعده، راه خروج عضلانی معده است که به‌طور عمده تحت تأثیر توانایی عمل آوری موادی قرار دارد که بر اساس خاطرات گذشته پذیرفته می‌شوند یا نمی‌شوند.

ترس باعث کوچک شدن و تنگی باب العمده می‌شود که در کودکان به خصوص پسرها بسیار متداول است. برای انجام ماساژ، انگشت شست یا میانی دست راست را روی محل رفلکس قرار دهید و اندکی فشار وارد کنید. چند لحظه صبر کنید، بعد آهسته فشار را رها کرده، به‌ملایمت ماساژ را ادامه دهید و آهسته ضربه بزنید.

نقشه محل رفلکس‌های اسفنکتر باب المعده
محل رفلکس‌های اسفنکتر باب المعده

فواید ماساژ محل رفلکس اسفنکتر باب‌المعده

  • در تصمیم گیری برای وارد شدن به مرحله بعدی در وقت مناسب کمک می‌کند.

ماساژ محل رفلکس‌های اثنی عشر

رفلکس اثنی عشر به شکل C و پیرامون داخلی و بالایی روی پای راست قرار دارد. اثنی عشر مواد مغذی آماده جذب را به مواد فرعی مفیدی تبدیل می‌کند که نشان دهنده حوادث روزانه و شیوه فعالیت‌هایی است که قبلاً ً انجام شده یا در برخی موقعیت‌ها با آن‌ها رفتار شده یا دست نخورده باقی مانده است.

برای انجام ماساژ با انگشت شست دست راست ماساژ را از محل رفلکس اسفنکتر باب‌المعده شروع کنید. حرکت ماساژ را در قسمت C شکل با استفاده از حرکت پروانه‌ای یا چرخشی انجام دهید. در میان راه از راست به چپ انگشت شست دست را عوض کنید تا حرکت را آسان‌تر انجام دهید. حرکت شیر دوشی را به‌ملایمت انجام داده و بعد از آن حرکت ضربه‌ای بسیار ملایم را چند بار انجام دهید.

نقشه محل رفلکس‌های ژژونوم
محل رفلکس‌های ژژونوم

ماساژ محل رفلکس‌های دهان

انگشتان شست یا حلقه را روی بازتاب‌های دهان، درست زیر مفاصل انگشتان شست پا قرار داده، آهسته فشار دهید و به‌ملایمت بچرخانید.

فواید ماساژ محل رفلکس‌های دهان

  • عمل بلع را آسان می‌کند.
  • حرکت دودی لوله گوارش را آرام می‌کند.

ماساژ محل رفلکس‌های اسفنکتر قلب

محل رفلکس‌های اسفنکتر قلب برجستگی‌های کوچکی هستند که روی کناره داخلی هر دوپا جایی که برجستگی‌های پا روی پا به هم می‌رسند، قرار دارند. اسفنکتر قلب، راه و رود عضلانی به معده است که به وسیله حسی که باعث انقباض، تهوع، استفراغ یا انبساط می‌شود، واکنش غیرارادی و سوزش سر دل را ایجاد می‌کنند.

برای انجام ماساژ، انگشتان شست دست یا نشانه را روی این رفلکس‌ها قرار داده و به آرامی فشار دهید، چند لحظه در این وضعیت بمانید و بعد آهسته رها کنید. با حرکات چرخشی به‌ملایمت ماساژ را شروع کنید و با انگشتان شست به نرمی حرکت ضربه‌ای ملایم را انجام دهید. به سوزش سر دل نیز توجه خاصی داشته باشید.

نقشه محل رفلکس‌های اسفنکتر قلب
محل رفلکس‌های اسفنکتر قلب

فواید ماساژ محل رفلکس‌های اسفنکتر قلب

  • قدرت پذیرش وقایع زندگی را زیاد می‌کند.
  • دید بازتر نسبت به عقاید گوناگون ایجاد می‌کند.

مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید