ماساژ چاووتی تیرومال: دانستنی ها

ماساژ چاووتی تیرومال یک نوع ماساژ هندی باستانی است که می تواند به تسکین درد و تنش، بهبود گردش خون و کاهش استرس کمک کند. درباره آن بیشتر بخوانید.

ماساژور مرد قوی هیکل با پاهای خود بر روی پشت مرد دراز کشیده رفته و به او ماساژ چاووتی تیرومال میدهد

ماساژ چاووتی تیرومال چیست؟

ماساژ چاووتی تیرومال به انگلیسی chavutti thirumal massage یک شکل خاص از ماساژ است که ریشه در طب پزشکی قدیم هند دارد که در زمان‌های قدیم در کشور هند انجام می‌شده است. چاووتی ماساژ از هنر هند باستان که به نام کالاری پایاتو که از جنوب هند نشات گرفته شده است. کالاری هنر هند ارکانی از رقص، یوگا و طب پزشکی هند قدیم را نشان می‌دهد. در اصل این ماساژ فوق‌العاده، به‌منظور کارهای درمانی پزشکی توسعه پیدا کرده است و همچنین باعث بالا رفتن آمادگی جسمانی و انعطاف‌پذیری بدن نیز می‌شود، به همین علت پزشکان این سبک هنر خود را باید با زبر دستی و مهارت خاصی انجام دهند.

این ماساژ با استفاده از روغن می‌باشد ولی تا حد زیادی متفاوت‌تر از سایر انواع ماساژ انجام می‌شود. در آن، درمانگر با استفاده از پاهای برهنه‌اش حرکات استروک کوتاهی را از قسمت داخل بدن به سمت خارج انجام می‌دهد ولی به‌طور کلی تمام حرکات به‌صورت کنترل شده انجام می‌شوند.

چاووتی تیرومال ، به‌صورت کلمه به کلمه این‌گونه ترجمه می‌شود؛ یعنی ماساژی که به‌صورت فشار با پا انجام می‌شود. در طول دوره درمان ماساژ گیرنده صاف روی زمین دراز می‌کشد و بالشتک‌هایی مانند مت و یا حوله را در زیر اندام‌های وی قرار می‌گیرد، که همین امر باعث به وجود آمدن احساس آرامش در فرد و به جریان درآمدن انرژی در بدن می‌شود. ماسور پای خود به‌صورت ممتد و متوالی بر روی سر تا سر بدن فرد به حرکت در می‌آورد. انجام این‌گونه حرکت ( منظور استروک با پا ) به شما این امکان را می‌دهد که تکنیکی مناسب با فشار عمیق را توأم با زیبایی ایجاد کنید.

آرامش با تنفس صحیح

بنابراین، ماسور با استفاده از حرکت پا، بدن و تنفس صحیح در طول زمان ماساژ می‌تواند به فشار، عمق، دقت و ارائه تکنیک صحیح دست پیدا کند و همچنین در هنگام ماساژ، فرد را به تنفس صحیح تشویق کند که این تشویق‌ها احساس آرامش را برای فرد به همراه دارد. الگوی مناسب تنفس می‌تواند در زندگی روزمره فرد نیز مورداستفاده قرار بگیرد که می‌تواند اثرات درمانی نیز داشته باشد.

این ماساژ به مشکلات ناحیه کمر پاسخ خوبی می‌دهد. باعث تسکین درد به‌صورت هم‌زمان بروی سیستم اسکلتی عضلانی می‌شود. همچنین این نوع ماساژ با استفاده از حرکات کششی بروی ستون مهره‌ها باعث بالا بردن انعطاف‌پذیری و اصلاح ساختار آن‌ها می‌شود. همچنین می‌تواند باعث کاهش انقباض عضلات می‌شود و برعکس نیز نی تواند باعث افزایش تون عضلات نیز شود و در نتیجه به بهبود و جبران ضعف عضلات نیز کمک می‌کند. یکی دیگر از مزایای بارز این نوع از ماساژ افزایش اکسیژن در بافت‌ها و سم زدایی می‌باشد که با استفاده از حرکات عمیق روی بدن به دست می‌آید.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید