رفع گرفتگی کمر با ماساژ

اگر دچار گرفتگی کمر هستید، ماساژ را به عنوان یکی از گزینه های درمانی امتحان کنید. این ‏مقاله هر آنچه که باید در مورد ماساژ و اسپاسم کمر بدانید را توضیح می دهد.‏

درمان کمر درد با ماساژ روی کمر خانم بدون لباس توسط ماساژدهنده

هنگامی که می‌کوشید روش درمان موثری برای رفع گرفتگی کمر بیابید، گزینه‌های اندکی پیش رو دارید. برای مثال، ماساژ درمانی، یکی از روش‌های درمانی موثر در این وضعیت است که دلیل خوبی هم برای انتخاب این روش وجود دارد. تحقیقات ثابت کرده است که ماساژ می‌تواند به رفع این مشکل و بهبود وضعیت خواب و حرکت مفاصل کمک کند.

ماساژ درمانی موجب بهبود گردش خون در نواحی آسیب دیده و رفع ناراحتی‌ها می‌گردد. ماساژ درمانی موجب دفع لنف اضافی خون و کاهش تورم بدن می‌گردد و موجب رفع ناراحتی عصب سیاتیک و ناراحتی‌های دیگر می‌گردد.

سرخی معمولاً نشانه‌ای است که به دنبال بروز ناراحتی در بدن ظاهر شده و مکانیسم دفاعی بدن محسوب می‌شود. سرخی اغلب واکنشی به وجود عفونت یا زخم در بدن است. بطور کلی، سرخی در اطراف عضلات یا مفاصل مشاهده می‌شود و موجب گرما، درد، قرمزی و تورم آن ناحیه می‌گردد.

افزایش مقدار لنف و سرخی در بدن موجب وارد آمدن فشار بر شریان‌های آن ناحیه می‌گردد و ممکن است باعث درد آنها شود. این وضعیت همچنین مانع از گردش خون مناسب در این ناحیه می‌گردد که باعث احساس ناراحتی در اعصاب می‌شود. بنابراین، ماساژ درمانی بهترین روش به منظور احیای گردش خون مناسب و تسکین درد است.

اهمیت ماساژتراپیست دارای تخصص در رفع گرفتگی کمر

ماساژ درمانی منفعت دیگری نیز دارد. هیچ‌گونه مشکلی در ماساژ درمانی ایجاد نمی‌شود و لزومی ندارد نگران هزینه‌های آن باشید. صرف‌نظر از مزایای آن، ماساژ درمانی در زمان درد شدید عصب سیاتیک بهترین تاثیر خود را نخواهد داشت. این روش تنها زمانی مؤثر است که درد تا حدودی کاهش یافته باشد. باید در مورد روش صحیح ماساژ مورد استفاده کاملاً مراقب باشید. چنانچه ماساژ بطور غلط انجام گیرد، ممکن است شما را دچار مشکل بزرگتری نماید. بنابراین، تنها به متخصص آن مراجعه نمایید.

متخصص ماساژ باصلاحیت باید شناخت واقعی از بدن، عدم تعادل عضلات و روش انجام ماساژ درمانی داشته باشد. همچنین، درمانگر باید از روش‌های مختلف به منظور تسکین هر چه بیشتر درد استفاده نماید. بطور مطلوب، مشاوران از سیستم‌های انرژی به همراه ماساژ معمولی بدن استفاده می‌کنند. هرچند سبک‌های ماساژ درمانی بسیار اندک است، برخی از آنها بیشتر ترجیح داده می‌شوند مانند : ماساژ استخوانی، ماساژ سنت جان وُرت و ماساژ پزشکی. زمانی که به دنبال متخصص می‌گردید، ممکن است دوست داشته باشید به دنبال کسی بگردید که در یکی از این روش‌ها تخصص داشته باشد.

سیاتیک و انواع مشکلات کمر بیشتر نیازمند استفاده از فیزیوتراپی است تا ماساژ درمانی. ممکن است ماساژ به شما کمک کند بتوانید کمی در بدنتان کشش ایجاد کنید، اما نمی‌تواند عدم تعادل عضلات و اختلال در وضعیت آن را اصلاح نماید. بنابراین، چنانچه از این روش درمانی برای از بین بردن مشکل سیاتیک یا سایر مشکلات مربوط به کمرتان به همراه سایر درمان‌ها استفاده می‌کنید شاید این روش بهتر باشد.

ماساژ جهت رفع گرفتگی کمر مرد دراز کشیده توسط ماساژتراپیست، مرد بدون لباس است و خود را با حوله پوشانده است
ماساژ پشت و کمر

مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید