ماساژ بالی: هر آنچه باید بدانید

ماساژ بالی بعنوان یک ماساژ سنتی اندونزی چیست، به چه صورت انجام می‌شود و چه فواید و مزایایی بر ‏سلامت روان و جسم انسان دارد

زن جوان آسیاسس با آرامش در میان گل ها دراز کشیده و در حال گرفتن ماساژ بالی است. ماساژگیرنده درست های خود را زیر چانه اش گذاشته است.

ماساژ بالی چیست؟

ماساژ بالی به انگلیسی Balinese Massage در بالی، یکی از چندین جزیره اندونزی سرچشمه گرفت. این شکل از ماساژ بسیار آرامش‌بخش است و طیف وسیعی از روغن‌های کشش، فشار، طب سوزنی، رفلکسولوژی، نوازش، خمیر و آروماتراپی را شامل می‌شود، ماساژتراپیست ممکن است همچنین از ماساژ سنگ نیز استفاده کند در این مقاله به تمام چیزهایی که لازم است از ماساژ Balinese بدانید، اشاره می‌شود. درنتیجه تکنیک‌های مختلف ماساژ بالی از چند طریق به مشتری کمک می‌کند و ازنظر روش کامل بی‌نظیر است. برخی از فواید آن برای مشتری شامل افزایش جریان خون و اکسیژن به گروه‌های عضلانی، بهبود Qi و احساس بیشتر بهزیستی ازنظر روحی و جسمی است.

این یک تجربه بسیار آرامش‌بخش برای ذهن و بدن است. این روش درمانی باهدف پاک‌سازی مسیر‌های طبیعی بدن برای چی انجام شده است. کمک به فرد برای دستیابی به یک حس عمیق واقعی بهزیستی و زندگی متعادل‌تر.یک ماساژ بالی تأثیر احساسی و معنوی بسیار واقعی دارد. این مناسب برای افرادی که احساس کمبود انرژی، فشار روانی یا احساس کمبود انرژی دارند، مناسب است. همراه با سکته‌های طولانی برای التیام و جوان‌سازی عضلات، یک اثر خوب در درمان وجود دارد.

ماساژ بالی، ماساژ تمام بدن بافت عمیق و دارای ریشه‌های درمانی کهن است این ماساژ از ترکیب کشش‌های نرم طب فشاری رفلکسولوژی و آروماتراپی برای تحریک جریان خون اکسیژن و انرژی «چی» در اطراف بدن استفاده و حسی از سلامتی آرامش و ریلکسیشن عمیق را به ارمغان می‌آورد ماساژ بالی از تکنیک‌های مختلفی شامل اسکین رولینگ ورز دادن و نوازش کردن و تحریک نقاط فشاری در ترکیب با بوهای روغن‌های پایه میشود.

در ماساژ بالی تکنیک‌ها ترجیحاً بسیار آرام و عمیق برای آزادسازی بلوک‌های (انرژی همراه با روغن‌های پایه اعمال می‌شود. در این نوع ماساژ همیشه ماساژ شکم جزو برنامه‌های اصلی است چراکه معتقد است باعث سلامت روده بزرگ و بازتولید سیستم می‌شود. بالی برای کسانی که بافت‌های آسیب‌دیده یا عضلات یا مفاصل خسته دارای جراحت دارند مناسب است همچنین هرکسی که دارای مشکلات عاطفی یا آسیب‌های روحی است.

خاستگاه ماساژ بالی

بین سال‌های ۶۰۰ تا ۸۰۰ پس از میلاد هندوئیسم و بودائیسم از طریق بازرگانان ادویه به اندونزیایی‌ها معرفی شدند این تصور می‌شود که آن‌ها روش‌ها و آداب ماساژشان را نیز با خود آوردند ماساژ ترکیبی بالی درواقع ادغامی است از تکنیک‌های چینی و هندی و آیورودای هندی روغن‌های گیاهی تراپویتیک که در حین ماساژ سنتی مورداستفاده قرار می‌گیرند، مشابه ماساژهای ایورودیک برآمده از هند باستان است.

تکنیک‌های نقاط فشاری و طب سوزنی گفته می‌شود که از چین واردشده‌اند. روش‌ها و مراسم زیبایی اندونزیایی که روزگاری در کاخ سلطنتی Java نیز مورداستفاده قرار می‌گرفت بخشی از تجربه مهمانان را به خود اختصاص می‌دهد.

در مقایسه با سایر تکنیک‌های دردآور ماساژ تای و رفلکسولوژی چینی ماساژ بالی تأثیر کوچکی بر روی بدن می‌گذارد به خاطر تعدد زیاد کاروران و اسپاهای روزانه هیچ دو، ماساژی حسی شبیه به هم ندارند. این خدمات شامل طب، فشاری فشار کف، دست کشش‌های طولانی و ضربات، آرام همگی به آرامش ذهن و بدن کمک می‌کنند و احساس دلپذیر سلامتی را تشدید می‌کنند

مزایای ماساژ بالی

تکنیک‌های ماساژ بالی بر روی تسکین بافت آسیب‌دیده کار می‌کند و عضلات خسته را بازسازی و درد مفاصل را کاهش می‌دهد تقویت و بهبود چرخه انرژی و گردش خون شما به کاهش استرس و تعادل دوباره بدن کمک می‌کند و روغن‌های آروماتیک نیز می‌توانند خلق شما را خوب کنند ازآنجایی‌که این ماساژ لایه‌های عمیق‌تر عضله را هدف قرار می‌دهد و گردش خون و انرژی را بهبود می‌بخشد برای صدمات ناشی از ورزش مناسب است.

  • تسکین از علائم مرتبط با آلرژی
  • تأثیرات ذهنی استرس و اضطراب را تسکین می‌دهد
  • عضلات و بافت‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند
  • درد مفاصل را تسکین می‌دهد
  • می‌تواند به اختلالات خواب کمک کند

ماساژ بالی بسیار آرامش‌بخش است. در صورت نیاز به شارژ مجدد باتری‌ها، این روش‌های درمانی کامل مناسب است. اینکه آیا شما از یک زندگی روزمره استرس‌زا خسته شده‌اید و خسته شده‌اید، یا چیزی در زندگی شما به شکلی بزرگ تأثیر گذاشته است و شما را از نظر عاطفی تخلیه می‌کند – یک ماساژ بالیان قصد دارد شگفتی‌های شما را رقم بزند.

بعد از تنها یک جلسه احساس جوانی ذهنی، جسمی و روحی خواهید کرد. این تکنیک‌ها مشابه تکنیک‌های ماساژ آیورودا است که در سیستم‌های جامع هندی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

انواع ماساژ بالی

بالی یکی از صدها جزیره‌ای است که اندونزی را تشکیل می‌دهند. بسیاری از جزایر نوع خاصی از ماساژ ویژه اندونزیایی را انجام می‌دهند. تمام ماساژها سنت‌های باستانی و تمرینات را به خدماتی تبدیل می‌کنند که بدن شما ازلحاظ جسمی و روحی درمان یابد و احساس خوب آرامش را تجربه کنید در ادامه به چند مثال اشاره می‌شود

  1. Sasak Massage
  2. Lombok Massage
  3. Urat Massage
  4. Baline Boreh ماساژی که توسط مزرعه‌داران برنج برای کاهش درد با استفاده از خمیر تهیه‌شده از ادویه‌جات ابداع شد.
  5. Javanese Lulur Ritual ماساژی که برای آماده‌سازی عروس‌ها قبل از مراسم ازدواج انجام می‌شد.

ماساژ بالی به خاطر فشار زیاد مناسب برای آسیب‌های ورزشی است.

موارد منع مصرف ماساژ بالی

موارد منع مصرف باید موارد زیر را شامل شود:

  • تب یا درجه حرارت بالا
  • زخم‌ها و بریدگی‌های باز و بریدگی روی پوست
  • التهاب لنف یا رگ‌های خونی
  • آنوریسم آئورت و شرایط قلب
  • فشارخون
  • آفتاب سوختگی
  • اسکلروز عروق مغزی
زن جوان با آرامش در میان شمع ها و گل ها دراز کشیده و در حال گرفتن ماساژ بالی است.
ماساژ بالی

طب فشاری در ماساژ بالی

یک روش اصلی که در ماساژ‌های بالی مورداستفاده قرار می‌گیرد طب فشاری است. بدن انسان دارای چندین فشار است. این کار‌ها را می‌توان با استفاده از تکنیک‌های طب سوزنی با استفاده از تکنیک‌های طب سوزنی، انگشتان دست را فشار داد تا به آرامش عضلات کمک کند. طب سوزنی همچنین توانایی طبیعی بدن و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. مشتریانی که از روغن‌های درمانی استفاده می‌کنند، یک درمان ماساژ درمانی کامل دریافت می‌کنند.

رفلکسولوژی با اعمال فشار بر نقاط فشار خاصی در بدن، از تکنیک‌های مشابه فشرده‌سازی استفاده می‌کند. به‌ویژه فشار‌های پا، دست و گوش.  این باعث تحریک برخی از اندام‌های داخلی بدن در پاسخ می‌شود؛ بنابراین، با استفاده از این تکنیک‌ها، یک درمانگر می‌تواند برخی از موارد داخلی را که باعث ناراحتی مشتریان می‌شود، برطرف کند. یکی دیگر از مزایای سلامتی و سلامتی کلی یک فرد است.

روغن‌های درمانی در ماساژ بالی و مزایای استفاده از روغن آروماتراپی

از روغن‌های درمانی در ماساژ بالی استفاده می‌شود تا به افزایش اثرات و احساس درمانی کمک کند. از روغن‌های معطر و طبیعی غالباً استفاده می‌شود که دارای خواص آرامش‌بخش برای آرامش عضلات و ذهن است. چوب صندل و گل رز معمولاً به دلیل رایحه‌های نرم و دلپذیر مورداستفاده قرار می‌گیرند. اگرچه یک درمانگر می‌تواند از روغن‌های خاص برای درمان مشکلاتی که ممکن است مشتری داشته باشد استفاده کند.

قبل از ماساژ، شما برای مشاوره با درمانگر مشورت خواهید کرد تا هر آنچه که مربوط به درمان باشد را برجسته کنید. این بدان معناست که فاش کردن هرگونه شرایط پزشکی که مهم باشد، مهم نیست که چقدر کوچک به نظر برسد. در جلسه می‌توان برخی از شرایط را موردبررسی قرارداد، درحالی‌که برخی دیگر باید از این موارد اجتناب کنند تا بدتر نشود. برای مثال باید موارد زیر را به پزشک درمانی بگویید:

  • درد مفاصل و کاهش دامنه حرکت
  • هرگونه جراحی یا اقدامات پزشکی اخیر
  • هر نوع درمان پزشکی که در حال حاضر انجام می‌دهید
  • هرگونه سابقه خانوادگی از مشکلات قلبی

ماساژ با اندام‌های بدن شروع می‌شود؛ بنابراین دست و سر، سپس به سمت بدن کار می‌کنند. این امر به‌منظور پیروی از قوانین انرژی و جریان خون طبیعی انجام می‌شود. جریان کلی ماساژ از سر تا پا است. یک سری از تکنیک‌های نرم و بسته به مشتری بسته به روش‌های ماساژ قوی‌تر و سنگین‌تری وجود خواهد داشت.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید