برجستگی‌های کف پا در ماساژ رفلکسولوژی

برجستگی‌های کف پا احساس اتکا به نفس و احساسات درونی را منعکس می‌کنند، چه ویژگی هایی دارند و ‏نقش آنها در ماساژ آنها رفلکسولوژی چیست؟

برجستگی‌های کف پا یک فرد که در زیر پتو دراز کشیده است

برجستگی‌های کف پا منعکس کننده عملکرد شانه‌ها، قفسه سینه، پستان‌ها، دنده‌های قفسه سینه، ریه‌ها، غده تیروئید، بازوها، مجرای تنفسی، مری و کتف هستند. این برجستگی‌ها احساس اتکا به نفس و احساسات درونی را منعکس می‌کنند.

این انعکاس‌ها به انگشت دوم پا، انگشت نشانه دست، چشم‌ها، آرنج‌ها و زانوها مربوط می‌شوند. دستگاه‌های مرتبط نیز عبارت‌اند از: دستگاه تنفس، گردش خون و قلب. برجستگی‌های کف پا که رفلکس‌های قفسه سینه و پستان‌ها را منعکس می‌کنند احساس اعتمادبه‌نفس و خود اتکایی را نیز آشکار می‌سازند. به این ترتیب این احساس‌ها، شیوه‌ای که افراد به تغییرات پایدار و افت و خیزهای محیط احساسی‌شان پاسخ می‌دهند و با آن‌ها ارتباط دارند را مشخص می‌کنند.

ویژگی‌های طبیعی برجستگی‌های کف پا

برجستگی‌های کف پا به‌طور طبیعی به رنگ گوشت بدن می‌باشند و در قسمت بالایی کف پا درست زیر ساقه انگشتان پا قرار دارند. انعطاف پذیری و رنگ برجستگی‌های کف پا، توانایی سازش آسان و تطابق با هر محیطی را نشان می‌دهند.

رنگ برجستگی‌های کف پا

رنگ‌های گوناگون برجستگی‌های کف پا، نشان دهنده احساسات متغیر در بدن هستند. · قرمز: نشان دهنده اضطراب، عصبانیت یا احساسات برانگیخته شده است.

  • سفید: نشان دهنده تخلیه انرژی، خستگی، از پا افتادگی و یا از اشتباه در آمدن است.
  • سایه‌های گوناگون آبی تا سیاه: نشان دهنده درجه‌های مختلف آسیب‌های عمیق و احساسات جریحه‌دار شده است.
  • زرد: نشان دهنده ارضاء احساسات یا نیاز به انجام کار ارزشمندتر و مفیدتر برای احساس بهتر داشتن است.
  • سبز: نشان دهنده حسادت است.

 توجه به تغییرات رنگ‌های روی قسمت‌های رفلکس کننده برجستگی‌های کف پا احساس عمیق‌تری را ایجاد می‌کند که روی تمام بدن تأثیر می‌گذارد.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید