ماساژ آزادکننده مایوفاشیال

ماساژ آزادکننده میوفاشیال Myofascial Release Massage بر روی شبکه محافظی شبیه به تارعنکبوت تأثیر می‌گذارد که عضلات، تاندون‌ها، استخوان‌ها، رباط‌ها و بافت های بدن شما را می‌پوشاند. این شبکه محافظ از الاستین و الیاف کلاژن ساخته‌شده است. شبکه یا فاشیا داینامیک است، به این معنی که به همه نیروها اعم از داخلی و خارجی پاسخ می‌دهد و برای محافظت از ناحیه‌ تحت پوشش خود در برابر این نیروها مقاومت می کند.

آسیب‌دیدگی یا التهاب حاد یا مزمن در یک ناحیه، می‌تواند منجر به ایجاد بافت اسکار بر روی فاشیا شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، ماهیت داینامیک بودن خود را ازدست‌داده و سخت می‌شود. در این شرایط، می‌تواند حرکت طبیعی را محدود، عدم تعادل بیومکانیکی را ایجاد و نهایتاً باعث ایجاد احساس درد شود.

ماساژ آزادکننده میوفاشیال بر روی آزادسازی فاشیای سخت شده به‌منظور بازگرداندن سطح سالم انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی آن تمرکز دارد. ماساژ درمان گر (ماسور) از دستان خود برای کشش و رهاسازی فاشیا استفاده می کند تا مجدداً انعطاف‌پذیری ارزشمند خود را به دست آورد. این فرآیند به زمان نیاز دارد و می‌توان برای مدت‌زمان پنج دقیقه یا بیشتر روی ماساژ یک منطقه خاص تمرکز کرد. البته برای دستیابی به پیشرفت‌های پایدار در بهبودی معمولاً چندین جلسه لازم است.

فایده اصلی رهاسازی میوفاشیال کاهش درد در انجام حرکات است. با صرف زمان و استفاده از این ماساژ می‌توان انعطاف‌پذیری و دامنه حرکت را افزایش داد. جلسات درمانی همچنین شامل ارزیابی بصری اولیه از وضعیت بدنی و حرکتی مشتری نیز است.

اگر دوباره احساس می‌کنید آسیب‌دیدگی‌های قدیمی مجدداً در حال عود هستند، برای مقابله با درد و بازیابی تحرک طبیعی خود، ماساژ آزادسازی میوفاشیال را به‌عنوان یک درمان در نظر بگیرید.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود: