ماساژ عمیق بافت

ماساژ عمیق بافت یا ماساژ دیپ تیشو Deep Tissue Massage با استفاده از فشار محکم و آهسته و البته وقفه بین آن‌ها، بر روی لایه‌های عمیق عضله و بافت همبند بدن شما متمرکز می‌شود. افرادی که از دردهای مزمن، فشارخون بالا، آسیب عضلانی و مشکلات ناشی از استفاده بیش‌ازحد از عضلات رنج می‌برند، بیشترین فایده را از ماساژ دیپ تیشو می‌برند.

مزایای ماساژ عمیق بافت

حتی اگر از یک بیماری مزمن یا آسیب جدی هم رنج نبرید، می‌توانید با بهره‌گیری منظم از جلسات ماساژ عمیق بافت فواید بی‌شماری را تجربه کنید. این فواید شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش فشارخون
  • کاهش سطح هورمون استرس
  • بهبود روحیه
  • افزایش آرامش

مطالعه‌ای نشان داد که کاهش فشارخون تنها پس از یک جلسه 45 تا 60 دقیقه‌ای ماساژ بافت های عمیق مشاهده می‌شود. طبق اعلام مجله روان‌پزشکی بالینی، ماساژ عمقی بافت باعث افزایش سطح اکسی توسین و سروتونین، یعنی مواد شیمیایی قدرتمندی که به انسان کمک می‌کنند تا با استرس مقابله و احساس سلامتی بیشتری کنند، می‌شود.

علاوه بر این، ماساژ دیپ تیشو به تجزیه بافت اسکار کمک می کند، که اغلب دلیل درد مداوم و شدید پس از انجام جراحی‌ها است.

در یک جلسه ماساژ دیپ تیشو چه انتظاراتی باید داشته باشید.

ماساژ عمیق بافت مشابه ماساژ سوئدی است، اما از وقفه‌های آهسته‌تر و عمیق‌تری استفاده می کند. متخصص ماساژ دهنده حتی ممکن است برای اعمال فشار بر مناطق خاصی از بدن، از آرنج خود یا ابزار ویژه‌ای که برای ماساژ طراحی‌شده، استفاده کند. حتماً به‌راحتی با ماساژ دهنده، یا همان ماسور، خود در مورد میزان فشاری که قرار است استفاده شود و سطح راحتی خود گفتگو کنید. احساس مقداری درد قابل‌انتظار است، اما باید قابل‌کنترل باشد و هرگز نباید احساس کنید که عضلات خود را “جمع” یا “مهار” می‌کنید.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود: