ماساژ اداری: اولین قدم برای داشتن کارکنانی شادتر

با برنامه ریزی یک ماساژ حرفه ای به کارکنان خود کمک کنید تا شادتر و سازنده تر باشند! ماساژ اداری اولین ‏قدم برای بهبود تعادل بین کار و زندگی کارکنان شما است‎.‎

انجام ماساژ اداری بر روی صندلی ماساژ در دفتر کاری، پشت کارمند مرد در حالت نشسته توسط ماساژور آقا ماساژ داده میشود

دیدگاه‌هایی که درباره چیستی و چگونگی محل کار بحث می‌کنند، در دهه گذشته دستخوش دگرگونی‌های عظیمی شده‌اند – به‌ویژه وقتی صحبت از دفاتر می‌شود. آن‌قدر که همه ما دوست داریم تصور کنیم، هر دفتری مانند یک دفتر ایده آل نیست.

دفاتر به‌آرامی از ساعت اداری 9 تا 5 معمولی که همگی کت‌وشلوار و کراوات پوشیده و پشت میز خود بنشینید دور می‌شوند. مردم دیگر از آن راضی نیستند یا به آن رضایت نمی‌دهند – آن‌ها شروع به توجه بیشتر به نحوه تأثیر محیط کار بر سلامت روانی و جسمی خود می‌کنند و مکان‌های کاری را تشویق می‌کنند تا اقدامی در جهت بهبود آن انجام دهند.

تعادل بین کار و زندگی و سلامت در محل کار مفاهیمی هستند که در چند سال اخیر به‌ویژه در فضای شرکت‌ها مطرح‌شده‌اند. شرکت‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که کارمندانشان سالم و شاد هستند و برنامه‌هایی مانند این راه‌های عالی برای انجام این کار هستند. برنامه‌ها انعطاف‌پذیرتر می‌شوند، فضاهای کاری ارگونومیک‌تر می‌شوند و دیگر کمتر سنتی هستند، حتی برخی از دفاتر پس از یک هفته طولانی، توله‌سگ‌هایی را برای شاد کردن کارمندان خود می‌آورند.

اما یک روند جدید اداری در حال گسترش است، و ما فکر می‌کنیم که می‌تواند یکی از بهترین‌ها باشد – ماساژ اداری.

بله درست خواندید. ماساژ اداری جدیدترین ترند در دنیای شرکت‌ها است. اگر به دنبال ایده‌هایی در مورد چگونگی تقویت اخلاق کارکنان و تمرکز بر سلامتی در دفتر خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم ماساژ اداری را انجام دهید – این ممکن است اولین قدم شما برای داشتن کارمندانی شادتر (و سالم‌تر) باشد.

اول‌ازهمه: ماساژ اداری چیست؟

قبل از اینکه بتوانید این تکنیک جدید را در دفتر خود معرفی کنید، باید درک بهتری ازآنچه درواقع هست و راه‌های مختلفی که می‌توانید برای اجرای آن انجام دهید، داشته باشید.

بنابراین، اولاً: ماساژ اداری اساساً به هر نوع خدمات ماساژی اطلاق می‌شود که به کارمندان شما در محل کارشان (معروف به دفتر کار) ارائه می‌شود.

این می‌تواند بین ماساژهای کوتاه و نشسته یا ماساژ روی میز کامل باشد. نوع، طول و به‌خصوص دفعات ماساژ به شما بستگی دارد و بین هر شرکتی که آن‌ها را ارائه می‌دهد بسیار متفاوت است.

یک‌باره

یکی از راه‌هایی که دفاتر شرکت‌ها از طریق آن به کارکنان خود ماساژ ارائه می‌دهند، ارائه خدمات یک‌باره است. معمولاً این بخشی از یک رویداد بزرگ‌تر است، مانند یک جشن تعطیلات شرکت، یک روز قدردانی از کارمندان، یا حتی در طول یک نمایشگاه سلامت و تندرستی که شرکت در آن شرکت می‌کند.

این بدان معناست که رویداد ممکن است در آخر هفته، خارج از ساعات کاری عادی، یا در طول هفته، به‌جای یک روز برنامه‌ریزی‌شده معمول در دفتر برگزار شود.

در مورد رویداد یک‌باره، باید تعداد کارمندانی را که برای دریافت ماساژ حضور خواهند داشت را حساب کنید تا بتوانید تعداد مناسب ماساژ درمانگر را برای رویداد رزرو کنید. بهترین راه برای اطمینان از اجرای مناسب این رویداد این است که از قبل برای ماساژ هر یک از کارکنان برنامه‌ریزی کنید.

برنامه‌ریزی

برخی از دفاتر تصمیم گرفته‌اند اجرای برنامه‌های ماساژ اداری را به یک امر منظم (یا نیمه منظم) در دفتر کار تبدیل کردند. اگر می‌خواهید یک برنامه ماساژ اداری برای دفتر خود ایجاد کنید، تعداد و توالی آن کاملاً به شما (و البته بودجه شما) بستگی دارد.

می‌توانید یک روز در ماه یک ماساژور در دفتر کار داشته باشید که ماساژهای کوتاه 15 یا 30 دقیقه‌ای ارائه دهد، یا می‌توانید هفته‌ای با یک یا دو ماساژور همین کار را انجام دهید. اگر دارای دفتر کار بزرگی هستید و فضای کافی و بودجه مناسب دارید، حتی می‌توانید یک ماساژور تمام‌وقت در اختیار کارمندان خود بگذارید تا به صلاحدید (معقول) خود از آن استفاده کنند.

چگونه ماساژ برای دفتر کار شما مفید است

ازنظر فیزیکی

نشستن روی یک صندلی اداری نامناسب در تمام‌روز در یک وضعیت مشابه، انجام دادن حرکات تکراری یکسان برای بدن ما (یا روح ما، در این مورد) خوب نیست. باعث ایجاد وضعیت نامناسب می‌شود. گردن، شانه‌ها و پشت را تحت‌فشار قرار می‌دهد. بر تکانه‌های عصبی در پاهای ما تأثیر می‌گذارد و حتی باعث می‌شود آنزیم‌های گوارشی ما غیرفعال شوند.

یک ماساژ – حتی کوتاه – می‌تواند با کاهش تنش، حرکت مایعات، فعال کردن ساختارهای عصبی و طولانی کردن بافت‌ها به کاهش یا معکوس کردن این مشکلات کمک کند.

ماساژور در حال ماساژ شانه کارمند دفتری که بر روی صندلی ماساژ نشسته است و ماساژ اداری دریافت میکند
کارمند اداری در حال دریافت ماساژ

ازنظر روانی

جدای از مسائل فیزیکی آشکار پیرامون یک میز اداری – عامل ذهنی مرتبط با کار اداری نیز وجود دارد. چه در تمام طول روز پشت میز کار باشید و چه در مرکز با مشتریان سروکار داشته باشید، کار می‌تواند استرس‌زا باشد.

این استرس می‌تواند باعث افزایش هورمون‌ها، ضربان قلب و حتی فشارخون شما شود. خوشبختانه، ماساژ پوست سر برای متعادل کردن این عوامل عالی هستند (و همچنین بسیار لذت‌بخش و آرامش‌بخش هستند) – و نیازی به میز ماساژ هم ندارند… فقط با ماساژور تماس بگیرید تا به میز شما بیاید!

راحتی و رضایت کلی

با فراهم کردن دسترسی کارکنان خود به ماساژور، نه‌تنها به آن‌ها کمک می‌کنید تا ازنظر جسمی با از بین بردن دردهایشان احساس بهتری داشته باشند، بلکه از سلامت روان آن‌ها نیز مراقبت می‌کنید و به آن‌ها کمک می‌کنید تا کمی از روز کاری خود را آرام کنند و کار خود را تعطیل کنند.

این به‌تنهایی برای شادتر کردن هر کارمندی در محل کار کافی است – اما علاوه بر این، به کارمندان خود نیز نشان می‌دهید که به‌سلامت آن‌ها اهمیت می‌دهید و برای آن‌ها به‌عنوان یک عضو تیم ارزش قائل هستید.

این‌ها باهم راه‌های شگفت‌انگیزی برای تقویت اخلاق و ایجاد فضای بهتر و شادتر در فضای دفتر و همچنین افزایش بهره‌وری هستند – زیرا وقتی افراد احساس بهتری داشته باشند عملکرد بهتری دارند.

ماساژ اداری را امروز در دفتر برنامه‌ریزی کنید

مزایا واضح و طرح ساده است – با بخش مالی صحبت کنید و امروز در بودجه خود برای یک برنامه ماساژ اداری جا بازکنید.

کارکنان شما شادتر و سالم‌تر خواهند بود. عملکرد و کیفیت کار مطمئناً افزایش می‌یابد و به شما جایزه رئیس سال داده خواهد شد (خوب، شاید این‌یکی درست نباشد – اما کارمندان شما را دوست خواهند داشت!).


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید