درمان درد سیاتیک با ماساژ

سیاتیک یک نوع رایج کمردرد است که با ماساژ قابل‌درمان است. با کمک این راهنما یاد بگیرید که چگونه از ‏این وضعیت ناتوان‌کننده خلاص شوید‎!‎

مرد بدون لباس ایستاده و کمر خود را به علت درد سیاتیک یا کمر درد با دو دست گرفته است

قطعاً ماساژ درمانی احساس بسیاری خوبی به انسان می‌دهد! پس از اتمام ماساژ، احساس سبکی و راحتی بسیار می‌کنید. اما آیا ماساژ درمانی روش مناسبی برای درمان سیاتیک یا کمردرد می‌باشد؟

ماساژ درمانی در صورتی که به درستی انجام شود، می‌تواند برای افرادی که مبتلا به درد سیاتیک یا کمردرد می‌باشند بسیار مفید باشد. اگر ماساژ درمانگر شما اطلاعات کافی در مورد آناتومی و سیاتیک داشته باشد، در آن صورت وضعیت بهتری خواهید داشت.

ماساژ درمانی برای تسکین درد سیاتیک بسیار مفید است. بسیاری از ماساژ درمانگرها امروزه از تکنیک‌های مختلف در طول هر جلسه استفاده می‌کنند. ممکن است ماساژ سنتی، انرژی درمانی ریکی (reiki)، یا حتی اگر خوش شانس باشید ماساژ عدم تعادل عضلانی را تجربه کنید. ماساژ همچنین به افزایش انعطاف پذیری مفاصل، خواب راحت، تسکین کمردرد، و کاهش احساس افسردگی کمک می‌کند.

در صورت امکان بکوشید درمانگری را بیابید که در زمینه عدم تعادل عضلات اطلاعاتی دارد. این نوع درمانگرها بسیار نادر هستند، اما اگر بتوانید یکی از آنها را بیابید، بسیار خوشبخت خواهید بود. بسیاری از موارد درد عصب سیاتیک در اثر عدم تعادل عضلانی ایجاد می‌شوند. بنابراین ماساژ درمانگری که در این زمینه اطلاعاتی دارد می‌تواند بسیار موثر و مفید واقع شود.

دختر رو به پنجره ایستاده و احساس درد سیاتیک در پشت گردن و کمر خود میکند، دختر با تاپ سفید
درد سیاتیک

ماساژ درمانی چه مزایایی برای سیاتیک دارد؟

ماساژ از قدیم‌الایام به عنوان راهی جهت بهبود گردش خون و کاهش تورم بدن مورد استفاده قرار می‌گرفت. این کار از طریق حرکت و به جریان انداختن لنف انجام می‌شود. در حقیقت زمانی که لنف در سیستم گردش خون انباشته می‌شود مانع از گردش خون مناسب بدن می‌گردد. همچنین، با انجام ماساژ درمانی محدوده حرکتی بیشتری خواهید داشت، احساس آرامش بهتری خواهید کرد، خواب بهتری خواهید داشت و از نظر خلق و خو نیز در وضعیت بهتری خواهید بود.

ماساژ به تسکین مواردی از درد سیاتیک که در اثر انقباض عضلانی ایجاد می‌شود مانند سندرم پیریفورمیس یا کشش عضله پسواس (PSoas) نیز کمک می‌کند. البته ماساژ با بسیاری از عوامل مهم و اصلی کمردرد و سیاتیک از قبیل عدم تعادل عضلات، وضعیت نامناسب بدن، یا سایر عادت‌های فردی در طول روز ارتباطی ندارد.

چنانچه ماساژ درمانی به همراه سایر درمان‌های سیاتیک استفاده شود، نتایج بسیار بهتری کسب خواهید کرد. اما با ماساژ تنها نمی‌توانید سیاتیک خود را درمان کنید. شاید استفاده از ماساژ درمانی همراه با سایر درمان‌ها مانند ورزش‌های کششی که موجب بازیابی تعادل و حفظ بدن می‌گردد موثر تر باشد.

ماساژ درمانی را امتحان کنید. پس از آن متوجه می‌شوید که احساس بسیار خوبی خواهید داشت. بکوشید مشکل اصلی خود را از طریقی حل کنید؛ در آن صورت مطمئن باشید که آخرین راه تسکین درد را نیز می‌یابید.

چنانچه این نکات را مفید می‌دانید و دوست دارید در مورد بهترین نرمش‌های عصب سیاتیک و نرمش هایی که قطعاً باید از آنها دوری کنید اطلاعاتی به دست آورید می‌توانید مقالات مختلفی را که در این زمینه نوشته شده مطالعه و بررسی کنید.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید