ماساژ محل رفلکس‌های غده تیروئید

غده تیروئید مرکز روح به شمار می‌رود و در برخی دوران کمی متورم می‌شود محل رفلکس‌های غده تیروئید ‏کجاست و ماساژ آن چگونه است و چه تاثیراتی دارد

دختر با دست چپ خود محل غده تیروئید در گلوی خود را گرفته است

محل رفلکس‌های غده تیروئید، روی کناره داخلی نیمه پایینی برجستگی‌های هر دوپا می‌باشد. غده تیروئید مرکز روح به شمار می‌رود و در دوران بسیار جوانی، سالخوردگی و هنگام آسیب پذیری، کمی متورم می‌شود. هم چنین در دوران کودکی، نوجوانی و بزرگ‌سالی گود می‌شود. وقتی فرد احساس می‌کند تحت حمله غده تیروئید قرار دارد، سلول‌ها مواد کشنده تولید می‌کنند که متأسفانه خود بدن را از بین می‌برند و احساس تخریب روحی به وجود می‌آورند.

نقشه محل رفلکس‌های غده تیروئید
محل رفلکس‌های غده تیروئید

ویژگی‌های غیرطبیعی رفلکس‌های تیروئید

  • ایجاد بر آمدگی کیسه زلالی که در تلاش برای رهایی از احساسات سرکوبگرانه ایجاد می‌شود، روح را تسخیر و هویت فرد را از او می‌گیرد.
  • در محل رفلکس‌ها هنگام دستیابی به شناخت شخصی ورم‌هایی ایجاد می‌شود.
  • ایجاد پوسته‌ای ضخیم که همانند سپری برای حفاظت، رد یا پوشاندن احساسات شخصی (به خصوص هنگام آسیب پذیری احساسی) تشکیل می‌شود.
  • ایجاد فرورفتگی که در اثر درماندگی در دفاع از خود در برابر بدرفتاری احساسی و یا انتقاد به وجود می‌آید.

برای انجام ماساژ، انگشتان شست دست را روی نیمه پایینی کناره‌های خارجی برجستگی‌های هر دوپا قرار دهید، انگشتان نشانه را به‌طور مستقیم مقابل ابتدای کناره خارجی کف هر دو پا بگذارید. در جست و جوی فرو رفتگی جزئی یا ورم احتمالی باشید. انگشتان متناظر پا را هم زمان اندکی فشار دهید و چند ثانیه در این وضعیت نگه دارید، سپس اندکی فشار را کم کنید. درحالی‌که انگشتان نشانه روی کناره ابتدایی پا قرار دارند، انگشتان شست دست را بدون تغییر وضعیت اندکی بچرخانید.

 چرخاندن و نگه داشتن انگشتان پا را بدون تغییر جای انگشتان دست چند ثانیه متوقف کنید. انگشتان شست را حرکت دهید و سر انگشتان نشانه را اندکی روی محل رفلکس‌ها نگه دارید. حرکت ضربه‌ای بسیار ملایم را با انگشتان سبابه به آهستگی انجام دهید. برای افزایش تأثیر حرکت، به رنگ سبز بیندیشید.

نحوه انجام ماساژ محل رفلکس‌های تیروئید
ماساژ محل رفلکس‌های تیروئید
نقشه خط ماساژ محل رفلکس‌های تیروئید
خط ماساژ محل رفلکس‌های تیروئید

فواید ماساژ محل رفلکس‌های تیروئید

  • عزت نفس و خود اتکایی را افزایش می‌دهد.
  • حوادث تخریب کننده روحی نظیر روابط دوستانه گسسته شده، مرگ و کمبود مخارج را کاهش می‌دهد.
  • مصونیت را مستحکم می‌کند.

مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید