کدام یک؟ ماساژ ریلکسی یا ماساژ بافت عمیق

اغلب در مورد تفاوت دو نوع متداول ماساژ ریلکسی و دیپ تیشو سردرگمی وجود دارد.این مطلب به شما کمک ‏می‌کند تا بدانید کدام‌یک برای شما مفیدتر است.‏

مرد با آرامش بر روی شکم خود دراز کشیده و تنها با یک حوله پوشانده شده است، ماسیس در حال ماساژ ریلکسی بر پشت او با دو دست خود است

اگر مانند اکثر افرادی هستید که برای اولین بار به دنبال ماساژ هستند، ممکن است به دنبال راهنمایی باشید که با استفاده از آن یک نوع ماساژ را انتخاب کنید زیرا گزینه‌های متعددی وجود دارد. دو نوع متداول ماساژی که افراد در نهایت به آن‌ها می‌پردازند، ماساژ ریلکسی و دیپ تیشو است. با این حال، اغلب در مورد تفاوت آنها سردرگمی می‌شوند، بنابراین ممکن است ندانید کدام یک برای شما مفیدتر است.

ماساژ ریلکسی

ماساژ ریلکسی که اغلب به عنوان ماساژ سوئدی نامیده می‌شود، برای آرام کردن شما طراحی شده است. فشار در جهت مسیر جریان خون به قلب بر روی عضلات اعمال می‌شود، اما نه به اندازه ماساژ بافت عمیق. و با افزایش گردش خون، کشش تاندون‌ها و رباط‌ها، به پوست و سیستم عصبی و انرژی می‌بخشد. در نهایت باعث آرامش کل بدن و ذهن، کاهش استرس، بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

اگر در شغلی کار می‌کنید که ساعت‌های طولانی در آن می‌نشینید و در قسمت بالای کمر و گردن خود دچار سفتی می‌شوید، ماساژ ریلکسی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین برای افرادی که سطح استرس یا اضطراب آنها افزایش یافته یا دارای فشار خون بالا و مشکلات خواب هستند، مفید است.

ماساژ بافت عمیق

در حالی که ماساژ ریلکسی از فشار کمتری برای ایجاد آرامش استفاده می‌کند، ماساژ بافت عمیق از فشار بسیار محکم‌تری استفاده می‌کند و لزوماً آرامش بخش نیست. حرکات ماساژدهنده برای شل کردن ماهیچه‌ها و بافت نرم، به‌جای آن‌که در جهت بافتهای عضله باشد، بر خلاف آنها است، به این معنی که اغلب ممکن است در طول جلسه و بلافاصله بعد از آن، احاسا ناراحتی کنید. این فشار بیشتر عضلات را شل و فشار خون را کاهش می‌دهد، به شکستن بافت اسکار کمک و موجب کاهش عوارض جانبی استرس مزمن می‌شود.

ماساژ بافت عمیق برای افراد دارای آسیب‌های عضلانی جزئی (مانند آسیب‌های ناشی از تصادف یا ورزش)، استرس مزمن و برای بهبودی پس از جراحی مفید است.

همیشه بهتر است قبل از برنامه ریزی جلسه با ماساژدرمانگر خود مشورت کنید تا تصمیم بگیرید که کدام نوع ماساژ برای شما مفیدتر است. آن‌ها می‌توانند توصیه‌هایی ارائه دهند تا بیشترین بهره را از جلسه خود ببرید.


مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید