ماساژ محل رفلکس‌های ریه

ریه‌ها توانایی فرد را در دریافت نشانه‌های زندگی برای تقویت اعتقاد فردی نشان می‌دهند ماساژ آنها ‏چگونه است و چه تاثیراتی در سلامتی فرد دارد

آناتومی ریه انسان به صورت گرافیک کامپیوتری نشان داده شده است

عملکرد ریه‌ها بر روی برجستگی‌های هر دو پا منعکس می‌شود و تمام این قسمت‌ها را از سر تا انتها اشغال می‌کند. ریه‌ها توانایی فرد را در فرو بردن نشانه‌های فراگیر زندگی برای تقویت اعتقاد فردی نشان می‌دهند، اختلال این فرآیند روی برجستگی‌های هر دو پا منعکس می‌شود.

نقشه محل رفلکس‌های ریه
محل رفلکس‌های ریه

گاهی روی این رفلکس‌ها نقاطی به وجود می‌آید که نشان دهنده احساس‌های صادقانه و احساس‌های عمیقی است که در شخصیت فرد به وجود می‌آید. بعضی مواقع روی آن‌ها خطوطی به وجود می‌آید که نشان دهنده وفاداری‌های از بین رفته محیط‌های احساسی کاملاً ً متفاوت است. پوست ضخیم و پینه بسته از احساس‌هایی که ممکن است عزت نفس را به مخاطره بیندازد یا از بین ببرد، حفاظت می‌کند.

ماساژ افقی محل رفلکس‌های ریه

 انگشتان شست دست را روی کناره‌های خارجی برجستگی‌های کف هر دو پا زیر رفلکس‌های شانه به‌گونه‌ای قرار دهید که انگشتان نشانه دست درست بالای این قسمت قرار گیرند. همه انگشتان متناظر پا را نیز هم زمان اندکی فشار دهید، سپس رها کنید. انگشتان نشانه دست را همان طور که در بالای این قسمت قرار دارند، نگه داشته و انگشتان شست دست را آهسته بچرخانید.

نحوه انجام ماساژ افقی محل رفلکس‌های ریه
ماساژ افقی محل رفلکس‌های ریه

انگشتان شست دست و پس از آن نشانه را روی خطوط افقی اندکی حرکت دهید. حرکت فشار دادن، رها کردن و چرخاندن را تکرار کنید. این حرکت را در عرض برجستگی‌های هر دو پا تا داخل کناره‌ها و زیر انگشتان شست پا ادامه دهید. با برگشت به طرف کناره‌های خارجی برجستگی‌های هر دوپا، این بار حرکت را کمی پایین‌تر از انگشتان متناظر شروع کنید.

ماساژ عمودی محل رفلکس‌های ریه          

دوباره انگشتان شست دست را روی برجستگی‌های هر دوپا زیر انگشتان کوچک پا قرار دهید. انگشتان شست را به‌صورت نوارهای افقی از ابتدا تا انتها به شکل پروانه‌ای یا چرخشی حرکت دهید. این حرکت را آن قدر ادامه دهید تا برجستگی‌های هر دو پا به‌طور کامل ماساژ داده شوند. حرکت دوشیدن را از ابتدا تا انتها انجام دهید، سپس در همین مسیر حرکت ضربه‌ای بسیار ملایم را با انگشتان سبابه انجام دهید.

نحوه انجام ماساژ عمودی محل رفلکس‌های ریه
ماساژ عمودی محل رفلکس‌های ریه

فواید ماساژ محل رفلکس‌های ریه

  • برای تنفس فضا ایجاد می‌کند.
  • احساس سلامتی به وجود می‌آورد.
  • خود ارتقایی را بر می‌انگیزد.
  • تبادل نیروهای حیاتی انرژی زا را تسهیل می‌کند.

مطالب زیر برای افزایش دانش و آگاهی شما مفید خواهند بود:

دیدگاهتان را بنویسید